نصب سازه های فلزی اعم از پیچ و مهره ای و جوشی

نصب سازه نصب سازه و اسکلت فلزی ، امروزه تشکيل دهنده پيکره اکثر ساختمان‌ها می‌باشد و امروزه اين واژه در عرصه ساختمان سازی بسيار شنيده می‌شود. اسکلت فلزی‌ها از جنس فولاد و از تير و ستون‌هايی که به صورت عمودی و افقی به هم متصل شده‌اند تشکيل می‌گردد که سازه به کمک همين ستون‌ها ساختمان را پايدار نگه می‌دارند.

نصب سازه های فلزی اعم از پیچ و مهره ای و جوشی

نصب سازه های فلزی اعم از پیچ و مهره ای و جوشی

 

نصب سازه

نصب سازه و اسکلت فلزی ، امروزه تشکيل دهنده پيکره اکثر ساختمان‌ها می‌باشد و امروزه اين واژه در عرصه ساختمان سازی بسيار شنيده می‌شود. اسکلت فلزی‌ها از جنس فولاد و از تير و ستون‌هايی که به صورت عمودی و افقی به هم متصل شده‌اند تشکيل می‌گردد که سازه به کمک همين ستون‌ها ساختمان را پايدار نگه می‌دارند.

ساختمان‌هايی که با سازه  فولادی ساخته می‌شوند ، مقاومت و استحکام بسيار بالايی در مقابل فشارها و عوامل بيرونی دارا هستند. چون ثابت بودن خواص در فلزها بسيار بیشتر از سازه‌های بتنی است و اين باعث می‌شود تغيير پذيری آن‌ها خيلی کمتر و طولانی‌تر باشد. به علاوه بهتر است بدانيد وزن کم‌تر اسکلت فلزی همواره باعث می‌شود ساختمان‌هايی که با اين نوع سازه ساخته شده‌اند ، تعادل بهتری نسبت به ساختمان‌های بتنی‌ داشته باشند. اسکلت فلزی‌ها بر حسب نوع اتصالات بين آن‌ها به انواع مختلفی تقسيم می‌شوند از جمله اسکلت فلزی پيچ و مهره‌ای ،  اسکلت فلزی جوشی ، پرچی و… که بسته به نياز و محل مورد استفاده طراحی و ساخته می‌شوند.

امروزه متداول ترین مصالحی که در انواع سازه ها بکار می رود ، فولاد و بتن می باشد. در میان انواع سازه ها ، سازه های معمولی از قبیل سازه های تجاری ، اداری ، مسکونی ، هتل ها ، بیمارستانها و پارکینگ های طبقاتی در مقابل سازه های تخصصی از قبیل پلها ، مخازن ، سیلوها ، برجهای خنک کننده و سدها ، در دسته ای به نام “سازه های قابی شکل” یا “قاب های ساختمانی” و یا به اختصار “قاب” (Frame) قرار می گیرند.

قاب های ساختمانی می توانند بتنی یا فولادی باشند. قاب های بتنی خود به دو دسته قاب های بتنی مسلح و قاب های بتنی پیش تنیده تقسیم بندی می شوند. از سوی دیگر ، قاب های فولادی به دو دسته جوشی و پیچی تقسیم بندی می شوند.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 2337 مرتبه
تاریخ انتشار: 1397/06/29
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!