قیمت اسکلت فلزی و سوله سازی

قیمت اسکلت فلزی و سوله سازی

قیمت اسکلت فلزی و سوله سازی

اسکلت‌بندی، یکی از مراحل مهم و اولیه در صنعت ساختمان‌سازی، است. به همین دلیل موضوع مهمی که قبل از ساخت اسکلت فلزی باید موردتوجه قرار گیرد، قیمت اسکلت فلزی است. ازآنجایی‌که سوله سازی هم، یکی از تولیدات مربوط به کارخانه‌های ساخت اسکلت و سازه‌های فلزی است، قیمت سوله سازی هم برای کسانی که نیاز به ساخت سوله دارند، اهمیت دارد. بنابراین قبل از اطلاع از قیمت نهایی، لازم است در مورد عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت، آگاهی داشته باشید.

عوامل مؤثر در قیمت اسکلت فلزی

  • طراحی ساختمان

نقشه و طرحی که برای ساختمان در نظر گرفته می‌شود، روی مقدار مواد مورد نیاز برای ساخت آن اثر می‌گذارد. از طرفی هر اسکلت فلزی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. به همین دلیل ابعاد هرکدام از این قسمت‌ها، طرح، وزن و میزان استحکامی که جهت تحمل بار برای آن‌ها اعمال می‌شود، روی قیمت اسکلت فلزی تأثیرگذار است.

  • قیمت فولاد

ازآنجایی‌که فولاد یک فلز ارزشمند جهانی است، قیمت آن با توجه به بسیاری از عوامل مثل نوسان ارز، عرضه و تقاضا و ... تغییر می‌کند. به همین دلیل قیمت فولاد طبق اخبار روز جهان مشخص می‌شود. بنابراین با توجه به شرایط موجود در زمان ساخت اسکلت فلزی و قیمت فولاد، قیمت سازه تولیدشده هم متفاوت خواهد بود.

  • دستمزد ساخت اسکلت

عواملی که برای ساخت و نصب اسکلت فلزی دخیل هستند، با توجه به زمانی که صرف ساخت آن می‌کنند و همین‌طور میزان پیچیدگی ساخت اسکلت فلزی و سایر مواردی مشابه این دستمزد دریافت می‌کنند. این هزینه، در تعیین قیمت نهایی اسکلت فلزی اثر دارد.

  • هزینه حمل‌ و نقل

اسکلت فلزی بعد از ساخت در کارخانه، نیاز به حمل‌ونقل جهت نصب در محیط موردنظر دارد. به همین دلیل قیمت سوخت و هزینه انتقال آن، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین قیمت اسکلت فلزی است.

عوامل مؤثر در قیمت سوله سازی

  • محل ساخت سوله

محیطی که باید سوله در آنجا نصب و احداث شود، ارتباط بسیار زیادی با قیمت سوله سازی دارد. فاصله محل سوله یا کارخانه سوله سازی، مقاومت خاکی که سوله باید در آن قرار گیرد، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی آن محیط از عواملی هستند که در تعیین قیمتاثرگذار هستند.

  • مساحت سوله

طبیعی است که متراژ و مساحت سوله‌ای که ساخته می‌شود، با توجه به کوچکی و بزرگی آن موجب کاهش یا افزایش قیمت سوله هم خواهد شد. درواقع میزان مواد مصرفی و همین‌طور زمانی که برای ساخت سوله در نظر گرفته می‌شود، وابسته به مساحت سوله و همین‌طور قیمت آن است.

  • مواد استفاده شده برای ساخت سوله

با توجه به مواد اولیه و همین‌طور جنس مواد عایق و پوششی که برای قسمت‌های مختلف مثل سقف و دیوار استفاده می‌شود، قیمت سوله ارزیابی خواهد شد.

  • کاربری و هدف از ساخت سوله

هدف و کاربردی که برای ساخت سوله از همان ابتدا مشخص می‌شود، در سایر بخش‌های مهم آن ازجمله قیمتاثر می‌گذارد.

  • دستمزد سوله سازی و حمل و نقل

عوامل دیگری مثل هزینه سوخت و همین‌طور حمل‌ونقل در کنار دستمزدی که برای ساخت سوله در نظر گرفته می‌شود، از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت سوله است.

با توجه به مواردی که در مورد تعیین قیمت سوله سازی و قیمت اسکلت فلزی معرفی شد، درصورتی‌که بخواهید برای اسکلت‌بندی و سوله سازی به کارخانه های ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای درخواست دهید، می‌توانید با در نظر گرفتن همه موارد و همین‌طور پیگیری سوله سازی در تهران، اقدام به ساخت و تولید اسکلت فلزی و سوله فلزی نمایید.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 540 مرتبه
تاریخ انتشار: 1402/03/06
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!