معرفی کامل انواع پوشش سقف و شیروانی

سقف شیروانی یا شیب دار بیشتر در مناطقی که بارندگی زیادی اتفاق می افتد به کار میرود و مصالح مورد استفاده در اجرای پوشش سقف و شیروانی متنوع اند. این مصالح با توجه به درصد شیب، شرایط اقلیمی و موارد دیگر انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله انواع سقف شیروانی از نظر مصالح به کار رفته را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی کامل انواع پوشش سقف و شیروانی

معرفی کامل انواع پوشش سقف و شیروانی

پوشش سقف و شیروانی یکی از آخرین مواردی ست که هنگام ساخت یک بنا، با توجه به شرایط جوی منطقه در انواع مختلفی در نظر گرفته میشود. به عنوان مثال پوشش سقف شیب دار نوعی از پوشش سقف و شیروانی ست که بیشتر در مناطق پر بارندگی و مرطوب مثل خطه ی شمال ایران استفاده می گردد. در ساخت پوشش سقف و شیروانی یک خانه، از مصالح متنوعی استفاده می شود و این نوع پوشش عمدتا برای خانه های بین دو تا چهار طبقه کاربرد دارد. مهمترین مزیت اجرای سقف شیروانی بعد از زیبایی و چشم نوازی آن، استحکام و مقاومت فوق العاده در برابر نفوذ رطوبت، آتش سوزی و زلزله می باشد. علاوه بر اینها با اجرای یک سقف شیروانی زحمت پارو کردن برف در فصل زمستان نیز برای شما وجود نخواهد داشت.

اجرای سقف شیروانی

انواع پوشش سقف و شیروانی

انواع پوشش سقف و شیروانی از نظر مصالح به کار برده شده به شرح زیر است:

  1. شیروانی با ورق طرح سفال: ورق طرح سفال از مصالح مستحکم و زیبایی بوده که علاوه بر پوشش سقف و شیروانی در اجرای آلاچیق ها و سردر بناها نیز استفاده می شود. این ورق در سقف های با شیب بالای 15% کاربرد دارد و در شیب های کمتر به خوبی آب بندی نمی شود. ورق طرح سفال را می توان به نوعی ارزانترین پوشش سقف شیروانی دانست.

ورق طرح سفال

  1. شیروانی با ورق آندوویلا: یکی از استانداردترین مصالح اجرای پوشش سقف و شیروانی ورق آندوویلا می باشد. طراحی این ورق تلفیقی از مدل سنتی و مدرن است و با محیط زیست سازگاری دارد.

ورق آندوویلا

  1. شیروانی با ورق آندولین: اجرای شیروانی با ورق آندولین مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به خاصیت ضد زنگی و ضد پوسیدگی، عایق بودن در برابر رطوبت و انعطاف بالا اشاره کرد.

ورق آندولین

  1. شیروانی با ورق دکرا: دکرا نوعی پوشش سقف و شیروانی ست که از فولاد گالوانیزه سبک ساخته شده و استحکام فوق العاده ای دارد. طول عمر این ورق بالاست و حتی پس از تمام شدن عمر مفید شیروانی تان می توانید ورق های به کار رفته را بازیافت کنید.

ورق دکرا

  1. شیروانی با سفال طبرستان: سفال طبرستان یکی از پوشش های سنتی و قدیمی سقف های شیروانی ست که علاوه بر کشور خودمان به کشورهای دیگر نیز صادر شده و مورد استفاده قرار می گیرد. سفال طبرستان در انواع پنبه کوهی، سیمانی، آلومینیومی و فولادی ساخته و عرضه می شود.

سفال طبرستان

  1. شیروانی با شینگل: شینگل پوششی ست که جهت پایداری بیشتر با یک لایه فایبر گلاس با رنگ های متنوع تجهیز شده و با نوعی قیر با کیفیت اشباع می شود. در حقیقت شینگل یکی از معدود مدل های سقف شیروانی ست که پس از اجرا می توان بدون اینکه مشکلی در آب بندی پوشش ایجاد شود، به راحتی روی آن راه رفت.

شیروانی با شینگل

هزینه ی اجرای سقف شیروانی

قیمت انواع پوشش سقف بسته به مصالحی که در آن به کار می رود متفاوت است. شما می توانید پس از اعلام متراژ مورد نظر، قیمت دقیق هر نوع شیروانی ای که مایلید اجرا کنید را از مجریان و کارشناسان این حوزه در   سایت نیازمندیهای ساختمان پکوک جویا شوید. امیدواریم این مطلب در انتخاب نوع پوشش سقف و شیروانی برای شما مفید واقع شده باشد.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 6468 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/02/12
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!