انواع موزاییک

انواع موزاییک

کلمه کلیدی  اصلی "قیمت موزاییک"

انواع موزاییک

صحبت درباره قیمت موزاییک که یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان می باشد به نوع، اندازه، کیفیت، تنوع رنگ و طرح های آن بستگی دارد. فروش موزاییک در کرج و تهران از تنوع بالایی از لحاظ قیمت برخوردار است و قیمت موزاییک با توجه به این تنوع بین 15 تا 200 هزار تومان متغیر می باشد. موزاییک های موجود در بازار ایران به طور کلی به دو دسته موزاییک های سنتی و موزاییک های پلیمری تقسیم می شوند. انواع موزاییک های سنتی یا حیاطی بر اساس طرح موارد زیر هستند:

  1. موزاییک سیمانی: همان طور که از نام آن پیداست، این نوع موزاییک از سیمان ساخته می شود و ممکن است نقش های بسیار ساده ای به لایه رویی داده شود.
  2. موزاییک سنگ دار: این نوع موزاییک به صورت شسته، صاف و یا شیاردار ساخته می شود. در لایه رویی موزاییک سنگ دار از سنگ های زینتی مانند گرانیت، شیشه، مرمر و... استفاده می گردد که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند.
  3.  موزاییک شیار دار: موزاییکی با برجستگی و فرو رفتگی است و در سنگ فرش پیاده رو ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  4.  موزاییک پلاکی: موزاییک پلاکی بسته به نوع کاربرد، اندازه های متفاوتی دارد و مواد ساختمانی سخت در لایه رویی آن که سطحی صاف است بکار می رود.
  5.  موزاییک بتن شسته یا واش بتن: سطح این نوع موزاییک صاف نیست و دانه های شن در لایه رویی آن دیده می شود.

در تعیین قیمت موزاییک های فوق، کیفیت و کارخانه تولیدکننده آن اهمیت دارد. قیمت موزاییک یزد یا اصفهان و ... متفاوت است و شما می توانید با جستجو در سایت های کارخانه های تولید کننده، محدوده قیمت انواع موزاییک (موزاییک قیمت مناسب و موزاییک ارزان)  را بدست آورید.

تا اینجا توضیح مختصری در مورد هریک از انواع موزاییک های سنتی بیان شد، در ادامه درباره موزاییک های پلیمری صحبت می کنیم که با کیفیتی بسیار خوب باعث تحول در صنعت موزاییک شده اند. موزاییک های پلیمری (ترکیب پلیمر و بتن) از ترکیب آب، سیمان، رزین، ماسه و رنگدانه های شیمیایی ساخته می شوند. ترکیب نانو و پلیمر در پروسه ساخت این نوع موزاییک موجب تغییر ساختار و کریستاله شدن سیمان می گردد که قدرت و استحکام بالای موزاییک را به دنبال دارد. ویژگی های دیگری همچون افزایش چسبندگی و خاصیت آب گریزی نیز از نتایج ترکیب پلیمر و نانو در موزاییک های پلیمری است.

مزایای موزاییک پلیمری نسبت به موزاییک سنتی

  1. مقاومت موزاییک پلیمری سه برابر بالاتر از موزاییک سنتی است. در نتیجه در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است و ترک نمی خورد.
  2. چسبندگی موزاییک پلیمری نسبت به موزاییک سنتی بیشتر است.
  3. موزاییک پلیمری با ضخامت کمتری نسبت به موزاییک سنتی ساخته می شود. بنابراین  سبک تر و کار با آن بسیار راحت تر است.
  4. موزاییک پلیمری در انواع اندازه ها تولید می شود و هنگام نصب به برش نیاز ندارد.
  5. موزاییک پلیمری نسبت به نوع سنتی از تنوع رنگ بالاتری برخوردار است و می توان آن را برای اجرای طرح های مختلف بکار برد.
  6. قیمت موزاییک پلیمری به علت استفاده از تکنولوژی فوق روان کننده در ساخت، کاهش زمان تولید، انواع رنگ و اندازه و همچنین وزن کمتر تنوع زیادی دارد.

موزاییک ارزان و موزاییک قیمت مناسب را می توانید در مراکز یا سایت های فروش موزاییک در کرج و تهران پیدا کنید و بر اساس نیاز و کاربرد مورد نظرتان خرید خود را انجام دهید.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 6988 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/01/19
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!