سیمان نسوز و عوامل موثر بر قیمت آن

سیمان نسوز و عوامل موثر بر قیمت آن

 

سیمان نسوز و عوامل موثر بر قیمت آن

سیمان نسوز چیست؟

سیمان نسوز، سیمانی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و آتش دارد و از ترکیب تخصصی آزبست و سیمان معمولی تهیه شده است. این نوع سیمان مورد استفاده در صنعت راه و ساختمان، صنایع ریخته گری و بسیاری از صنایع دیگر، تنوع زیادی دارد و به دلیل خواص مثبت و قابلیت استفاده از این ترکیب در شرایط مختلف، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. برای اطلاع ازعوامل موثر بر قیمت سیمان نسوز در ادامه با ما همراه باشید.

 

این نوع سیمان ساختمانی اولین بار حدود صد سال پیش توسط یک مهندس اتریشی به نام لودویگ هاچ پردازش شد و توانست جایگزین بسیاری از قالب های قدیمی این نوع مصالح ساختمانی پرمصرف، در پروژه های عمرانی شود. هدف اصلی از طراحی و ساخت سیمان نسوز، افزایش مقاومت سازه در برابر حرارت، افزایش دما و شعله و یکی از عوامل تقویت ایمنی ساختمان و سازه است که همین دلایل بر قیمت سیمان نسوز تاثیر می گذارد.

 

 

نحوه کار سیمان نسوز و مزایای آن

جامدات معمولاً در معرض نوسانات دما، به ویژه فلزات رسانای حرارتی، منبسط و منقبض می شوند. سیمان هایی که برای چسباندن فلزات ساختاری به هم استفاده می شوند، باید در حضور تنش ترمودینامیکی مداوم، یکپارچگی ساختاری خود را حفظ کنند. در حالی که سیمان معمولی در ترکیب با سایر تجهیزات سفت و سخت ممکن است به خوبی منبسط شود که در این صورت در اثر انقباض به دلیل خرابی کلینکر یا مواد اتصال دهنده از بین می رود.

سیمان نسوز از مواد اتصال دهنده با خواص ترمودینامیکی بهبود یافته استفاده می کند تا خطر خرابی مکانیکی را کاهش دهد. مواد معدنی ذوب شده مانند اکسید آلومینیوم یا آلومینا برای اتصال مواد دانه درشت و ارائه خواص مقاوم در برابر درجه حرارت بیشتر بدون کاهش شکل پذیری مواد استفاده می شوند. این ترتیب ساخت سیمان های نسوز را با ترکیبی برجسته از شکل پذیری و مقاومت حرارتی امکان پذیر می کند.

 

مزایای قابل توجهی در ارتباط با انتخاب سیمان نسوز در دمای بالا وجود دارد و خطر آسیب ناشی از انقباض حرارتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این می تواند عمر سرویس قطعات را به طور چشمگیری بهبود بخشد و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.

 

انواع مدل های سیمان نسوز

هنگام خرید این محصول باید بسته به نیاز خود، مدل آن را انتخاب کنید که قاعدتا مدل هر محصول بر قیمت سیمان نسوز تاثیر می گذارد.

 

  1. سیمان نسوز فوندو

یکی از پرکاربردترین انواع سیمان های نسوز ساختمانی، نوع فوندو با قابلیت انقباض سریع تر از سایر سیمان های معمولی در عملیات عمرانی و ساختمانی است. این نوع سیمان به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر آب در لوله های فاضلاب شهری و کانال های بزرگ آب استفاده می شود و همچنین دارای مقاومت و عدم تغییر شکل در برابر ترکیبات خورنده اسیدی است.

 

  1. سیمان نسوز کم آهن

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و استفاده از این ترکیب ساختمان، قابلیت استفاده از آن در کلیه روش های نصب، قالب گیری و ساخت سازه های عمرانی و ساختمانی است. مقاومت در برابر مونوکسید کربن (CO) و اسید سولفوریک بیوژنیک یکی از ویژگی های این نوع سیمان نسوز به عنوان یکی از اجزای اصلی سازه ها و پروژه های مکانیکی و عمرانی است.

 

 

کاربرد انواع سیمان نسوز

  • احداث کانال های فاضلاب کوچک و بزرگ
  • احداث کانال های سیلاب
  • ساخت کف و دیوارها
  • به عنوان یکی از ترکیبات اولیه در ساخت سنگ های مصنوعی ساختمان
  • خطوط برق قوی
  • ساخت پایه های بتنی برای سازه های مهندسی عمران
  • محصولات پتروشیمی و پلیمری
  • تعمیر، ساخت و تعمیر مسیرهای جاده ای
  • پوشش مخازن و صنایع ذخیره مواد شیمیایی و اسیدی

 

 

قیمت سیمان نسوز

یکی از رایج ترین و متداول ترین سوالات در مورد سفارش و خرید انواع این محصول، قیمت سیمان نسوز است. این محصول در بسته بندی های مختلف توسط تولیدکنندگان عرضه می گردد. قیمت سیمان نسوز هر شش ماه یکبار توسط وزارت صنعت تعیین می شود و بسته به نوسان نرخ ارز در اختیار توزیع کنندگان قرار می گیرد. میزان آلومینا و سایر ترکیبات موجود در سیمان، هیدراتاسیون، مقاومت در برابر حرارت و آتش، مارک سازنده، مدت زمان جمع شدن سیمان و نوع بسته بندی، مهم ترین پارامترها در تعیین قیمت سیمان نسوز است.

 

کلام آخر

همان طور که گفته شد سیمان نسوز در برابر آتش و حرارت مقاومت بالایی داشته و از مواد اتصال دهنده با خواص ترمودینامیکی بهبود یافته استفاده می کند تا خطر خرابی مکانیکی را کاهش دهد. این سیمان کاربرد بالایی داشته که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت سیمان نسوز بسته به نوع و برند و میزان مقاومت متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت می توانید با مشاورین پکوک تماس حاصل فرمایید.

 

آگهی های مرتبط با سیمان نسوز و مصالح ساختمانی را می توانید از اینجا مشاهده کنید.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1400 مرتبه
تاریخ انتشار: 1400/06/20
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!