اسکلت فلزی چیست و چرا بهتر از اسکلت بتنی است

اسکلت فلزی چیست و چرا بهتر از اسکلت بتنی است

 با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه­های مختلف کاروری امروزه اکثر ساختار اصلی ساختمان­های مسکونی و صنعتی به دو شکل کلی فلزی و بتنی می­باشد. اما به صورت متداول ساختار بیشتر سازه­های شهری و حتی صنعتی از اسکلت فلزی است که در این مقاله قصد داریم راجع به آن مطالبی را ارائه دهیم: شرکت پکوک سازه با توان ظرفیت بالا در خدمت شما می باشد. 09127658055

اسکلت فلزی چیست؟

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان بهتر دیدیم تا در ابتدا تعریفی از اسکلت فلزی داشته باشیم؛ اسکلت فلزی در اصل از فولاد، تیر و ستون تشکیل می­شود و در حال حاضر اغلب سازه­ها و ساختمان­های شهری و صنعتی دارای سازه­های و ستون­هایی به شکل عمودی و افقی می­باشند.

فولاد جزء اصلی و کاربردی در پیکره­ی اسکلت فلزی بناها بوده و به همین دلیل جنس فولاد به کار گرفته شده در ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است. شاید این سوال برایتان مطرح گردد که علت به کارگیری فولاد در بنای سازه­ها چیست؟

از جمله ویژگی­ها و مزیت­های به کارگیری سازه­های فولادی در ساخت و سازه­ها موارد زیر را می­توان برشمرد:

  • قابلیت ارتجاعی بودن فولاد
  • مقاومت بالای آن
  • امکان جوش­پذیری فولاد
  • امکان شکل پذیری و خم پذیری آن
  • همگن بودن
  • وجود تعادل نسبی در فولاد به دلیل وزن کم آن

ویژگی آخر اسکلت فلزی و به کار بردن فولاد  به دلیل وزن کم آن موجب می­شود تا مقاومت اسکلت فلزی در برابر بلاهای طبیعی به ویژه فشارها و ضربه­های بیرونی همچون زلزله بیشتر شود و تعادل نسبی ساختمان حفظ گردد.

کارخانه اسکلت فلزی بسیاری در کشور و در استان های مختلف مشغول به فعالیت می­باشند که سازنده­ اسکلت فلزی، سوله و در ساخت پل عابر پیاده فعال بوده و سعی دارند که بهترین نوع فولاد و با کیفیت را تولید نمایند.

در حال حاضر کارخانه­ی اسکلت سازی در تهران نیز وجود دارد که تمامی تلاش خود را برای ساختن اسکلت فلزی با کیفیت بالا برای ساخت برج­ها و ساختمان­های شهری و صنعتی میسر کرده است. کارخانه­ی ساخت اسکلت فلزی در تهران آماده­ی ارائه­ی بهترین خدمات و محصولات با کیفیت را طراحی و اجرایی می­کند.

پیمانکار ساخت اسکلت فلزی نیز وجود دارند که علاوه بر ارائه­ی مشاوره­های لازم در زمینه­ی ساخت و احداث اسکلت فلزی، ساخت سوله و غیره سازنده ی اسکلت فلزی بوده و مبادرت به تولید انواع سازه­های فلزی می­نمایند.

حال نوبت به این می­رسد تا راجع به قیمت اسکلت فلزی نیز سخنانی را به میان آوریم؛ بهای ساخت اسکلت فلزی رابطه­ی مستقیمی با نوع و روش ساخت و سازنده­ی اسکلت فلزی دارد. از جمله نکات مهم در تعیین قیمت اسکلت فلزی متریال اصلی سازه می­باشد (منظور از متریال، همان آهن آلات مصرف شده در ساخت اسکلت فلزی است) علاوه بر این مورد اصلی سایر موارد را تیتروار به عرض می­رسانیم:

  • حجم پروژه
  • مدت زمان اجرای پروژه
  • روش و نوع طراحی سازه
  • دستمزد کارگران

تمامی موارد بالا بسیار مهم و تاثیر گذار در روند تعیین قیمت اسکلت فلزی می­باشند.

شما با بررسی بیشتر و مراجعه به سایت های مختلف می­توانید اطلاعات لازم را در زمینه­ی ساخت اسکلت فلزی، کارخانه­ اسکلت فلزی و سازنده ی آن کسب نموده و با گرفتن مشاوره­های لازم اقدام به عقد قرارداد با پیمانکار ساخت اسکلت  فلزی نمایید. شرکت پکوک سازه با توان ظرفیت بالا در خدمت شما می باشد. 09127658055


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 5578 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/09/15
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!