شیشه سکوریت چیست و چگونه رگلاژ می شود؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه ی مقاوم، ضد خش و با قابلیت های امنیتی ست که برای ساخت درهای ورودی، کابین دوش و... استفاده می شود. رگلاژ یا تعمیر این شیشه ها که کاری تخصصی ست طول عمر آنها را افزایش می دهد. پکوک افراد متخصص این زمینه را به شما معرفی می کند.

شیشه سکوریت چیست و چگونه رگلاژ می شود؟

شیشه سکوریت شیشه ای ست با قابلیت های امنیتی بیشتر، که نسبت به شیشه ی عادی دیرتر شکسته می شود. اصولا این شیشه ها چند لایه اند و در مصارف ساختمانی کاربرد دارند.

علت استحکام بالای شیشه سکوریت این است که بعد از حرارت دادن جام شیشه تا دمای هفتصد درجه سانتیگراد، فورا به سطح شیشه و اطراف آن هوای سرد می دمند. بنابراین لایه ی بیرونی و سطح شیشه زودتر از لایه ی داخلی سفت می شود و سبب مقاوم تر شدن شیشه می گردد. قیمت شیشه سکوریت بسته به نوع، ضخامت و ابعاد آن متفاوت است، اما حدودا قیمتی یک و نیم الی چهار برابر بیشتر از شیشه ی معمولی دارد. از این شیشه ها با عنوان شیشه میرال نیز نام می برند.

چرا رگلاژ شیشه سکوریت اهمیت زیادی دارد؟

مراقبت درست و رگلاژ شیشه سکوریت طول عمر این شیشه را افزایش می دهد. از آنجا که درب ورودی اماکن مختلفی نظیر فروشگاه ها، مجتمع های اداری، مغازه ها و... از این جنس است، تعمیر شیشه می تواند رفت و آمد از این درها را تسهیل کند. عدم توجه به تعمیر اینگونه درها، رفت و آمد از آنها را با مشکلاتی مواجه می کند. تعمیر و رگلاژ شیشه سکوریت برای درهای فریم دار با درهای بدون فریم متفاوت است. همچنین بعضی فریم ها علاوه بر زیباتر ساختن فرم در، از شیشه محافظت می کنند و نیاز به تعمیر شیشه سکوریت را کاهش می دهند.

تعمیرات شیشه سکوریت نیازمند مهارت است. بنابراین تعمیر یا رگلاژ خود سرانه ی آن می تواند منجر به ضعیف تر شدن عملکرد شیشه سکوریت شما شود. رگلاژ این شیشه ها معمولا برای جلوگیری از کند شدن حرکت در هنگام باز و بسته شدن و رفع از کار افتادگی در استفاده می شود.

مزیت استفاده از شیشه سکوریت یا میرال چیست؟

شیشه سکوریت به راحتی و با وارد شدن ضربه شکسته نمی شود و استحکام خمشی آن پنج برابر بیشتر از شیشه های معمولی ست. این شیشه ها شفاف، زیبا و ضد خش هستند و در برابر حرارت مقاوم اند. از جهت دیگر این شیشه به هر دلیلی که شکسته شود، به قطعات کوچک مربع شکلی تقسیم  میشود که برندگی شیشه خرده های عادی را ندارند و بی خطرند. به همین علت قیمت شیشه میرال یا سکوریت بالاتر از شیشه ی عادی ست.

پکوک با آگهی کردن افرادی که در زمینه ی تعمیر و رگلاژ شیشه سکوریت فعالیت می کنند، شما را در یافتن تعمیرکاری در محدوده ی شهر خودتان راهنمایی می کند. دقت داشته باشید اگر شیشه سکوریت دری به اصطلاح شکم بدهد یا به هر دلیلی نیاز به رگلاژ پیدا کند، باید تعمیر آن را به افراد متخصص واگذار کنید. خرسندیم که با برداشتن قدمی هرچند کوچک به شما در جهت حل شدن مشکلات تان کمکی کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه سوال با ما تماس بگیرید و ماهرترین های این حوزه را از ما بخواهید...


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 3781 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/01/10
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!