بهترین تولید کنندگان اسکلت فلزی در ایران

اسکلت ساختمان تعیین کننده ی مقاومت و استحکام بناست و یکی از بهترین انواع آن اسکلت فلزی ست. اسکلت فلزی نوعی سازه متشکل از ستون های افقی و عمودی فولادی ست که در دو نوع جوشی و پیچ و مهره ای ساخته میشود. فولاد به کار رفته در این اسکلت باعث مقاومت، جوش پذیری و خم پذیری بالای سازه می باشد.

بهترین تولید کنندگان اسکلت فلزی در ایران

هر ساختمانی که در اطراف تان می بینید از لحاظ مصالح مصرفی و اسکلت جزء یکی از دسته های اسکلت بتنی، آجری، خشت و گلی و اسکلت فلزی می باشد. از نظر کاربردی اسکلت ساختمان درست مشابه اسکلت بدن عمل می کند. تصور کنید اگر در بدن انسان اسکلت وجود نداشت چه اتفاقی می افتاد! ساختار و استحکام یک ساختمان نیز وابسته به اسکلت آن می باشد.

یکی از بهترین انواع اسکلت ساختمان، اسکلت فلزی می باشد که در مقایسه با انواع دیگر از مزایای زیادی برخوردار است. ساخت اسکلت فلزی تفاوتی اساسی با دیگر اسکلت ها دارد. تولید این اسکلت ها نیازمند علم مهندسی ست و دانش و ابزارهای خاص خودش را می طلبد. اسکلت فلزی در دو مدل پیچ و مهره ای و جوشی تولید می شود.

 

مزیت اسکلت فلزی بر اسکلت بتنی

اسکلت فلزی ساخته شده از ستون های عمودی و افقی از جنس فولاد می باشد که مقاومت، جوش پذیری و خم پذیری فوق العاده ای دارد. مزایای این اسکلت نسبت به اسکلت بتنی که در رده ی دوم محبوبیت بین سازندگان قرار دارد عبارتند از:

  • سرعت عمل بالا در اجرا: اسکلت فلزی به لحاظ ساختار و سبکی اش بسیار سریع تر از اسکلت های بتنی قابل اجراست. خصوصا برای تعداد سقف های بالا.
  • وزن پایین تر سازه: این اسکلت یک دوم وزن اسکلت بتنی معادل خود وزن دارد. و این به علت مقاومت بالاتر فلز نسبت به بتن جهت تحمل بار است.
  • مساحت اشغالی کمتر: مساحتی که اسکلت یک بنا اشغال می کند جزء متراژ بنا محسوب می شود اما این مساحت عملا برای ساکنان غیر قابل استفاده است. مساحتی که این نوع اسکلت اشغال می کند درست نصف مساحت اشغالی توسط اسکلت بتنی ست.
  • امکان اصلاح سازه بعد از اتمام ساخت: اگر اسکلت یک ساختمان پس از اتمام بنا به دلائلی نیاز به تغییر داشته باشد، در صورتیکه فلزی باشد با کم و زیاد کردن قطعات می توان تغییرات را اعمال کرد اما اسکلت بتنی پس از اتمام ساخت قابل اصلاح نیست.
  • ارزش مادی بیشتر:  به خاطر داشته باشید حتی پس از تخریب نیز فولادهای به کار رفته در اسکلت فلزی ارزش خود را حفظ می کنند و قابل فروش هستند، اما بتن استفاده شده در اسکلت بتنی پس از تخریب این قابلیت را ندارد.

اسکلت جوشی یا پیچ و مهره ای؟

قیمت ساخت اسکلت پیچ و مهره ای نسبت به جوشی کمی بالاتر است، اما ساخت و نصب اسکلت پیچ و مهره ای برای بعضی ساختمان ها پیشنهاد نمی شود. به عنوان مثال اگر متراژ بنا پایین باشد بهتر است به جای صرف زمان زیادی جهت طراحی پیچ و مهره، از اسکلت جوشی استفاده کرد. چرا که سریع تر و مقرون به صرفه تر است.

کیفیت اسکلت پیچ و مهره بالاتر است و از طرف دیگر زحمت ساخت و طراحی آن نیز بیشتر از اسکلت جوشی میباشد. همچنین زمان اجرای اسکلت پیچ و مهره ای نسبت به اسکلت جوشی پایین تر است.

به طور کلی با وجود تمام مزایای اسکلت پیچ و مهره ای نسبت به جوشی، اسکلت جوشی موارد کاربرد خاص خودش را دارد. اسکلت جوشی مصالح کمتری نسبت به پیچ و مهره ای نیاز دارد و طراحی آن بسیار راحت تر است. اگر جوش ها در این اسکلت اصولی و با دقت زده شوند، مقاومت سازه فوق العاده خواهد بود.

 

تولید کنندگان برتر اسکلت فلزی در ایران

قیمت ساخت و نصب اسکلت فلزی در صورتی توجیه پذیر است که اسکلت فلزی را از مطمئن ترین تولیدی ها تهیه کرده باشید. انتخاب تولیدی یا کارخانه اسکلت فلزی نیازمند دقت زیادی ست، چرا که مقاومت بنای شما به این اسکلت بستگی دارد. پکوک بهترین های این حوزه را به شما معرفی می کند. شما می توانید از قیمت ساخت اسکلت فلزی گرفته تا قیمت پیمانکار اسکلت فلزی را از تولید کنندگان ما جویا شوید و بعد از دریافت مشاوره با خیالی آسوده یک انتخاب مطمئن داشته باشید.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 5804 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/01/10
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!