سوله سازی در تهران و ارزان

سوله سازی در تهران و ارزان

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با ساخت سوله، سوله­ سازی، قیمت ساخت سوله، سوله­ سازی در تهران و سوله­ی ارزان در اختیار شما بگذاریم:

خوب در آغاز بهتر است تعریفی از سوله ارائه دهیم؛ سوله در اصل سازه­ایست که دارای سقفی شیب­دار بوده و اغلب اوقات جنس سازه­ها از فولاد است و به همین دلیل به سازه­ی فولادی نیز شهرت دارد.

اکثر سالن­های صنعتی و یا ورزشی به این شکل ساخته می­شوند و سوله­سازی یکی از پرکاربردی­ترین سازه­های فولادی پیش ساخته در دنیا می­باشد.

در ساخت سوله از سازه­هایی با سطوح مقطع متغیر استفاده می­شود که دارای ابعاد و وزن بسیار متغیر بوده و در مقایسه با سازه­های بتنی ساخت سوله فواید بی­شماری دارد. از جمله عواملی که در تعیین وزن این سالن­های صنعتی و سوله سازی تاثیرگذار هستند شامل موارد زیر می­باشند که عبارتند از:

  1. دهانه­ی سالن
  2. ارتفاع ستون­های سالن و شیب سقف جهت قابلیت استفاده از جرثقیل­های سقفی
  3. منطقه­ای که قرار است سوله­سازی در آن انجام شود به دلیل میزان وزش باد و تعیین سرعت آن

سوله سازی در تهران نیز توسط چندین شرکت معتبر انجام می­گیرد این شهر به دلیل گسترش آن و وجود شهرک­های صنعتی بی­شمار می­باشد که نقش سوله سازی در تهران را مسجل نموده و سوله سازی در آن بسیار حائز اهمیت است. ب همین علت بهتر است قبل از اقدام و انجام هرکاری نسبت به این شرکت­ها  و تیم­های فعال در این عرصه اطلاعات لازم را کسب کرده و بعد از مشاوره گرفتن از کارشناسان فعال در این زمینه نسبت به ساخت سوله و سوله سازی اقدام نمایید.

اگر بخواهیم اطلاعاتی در زمینه قیمت ساخت سوله به شما بدهیم باید بدانید که هزینه­ی ساخت ساز­های فولادی بر اساس وزن فولاد به کار گرفته شده در سوله، ابعاد زمین، ارتفاع و تعداد ستون­های سوله، دهانه­ی آن، میزان تجربه و تخصص طراحان نقشه­ی سوله و غیره رابطه­ی مستقیم داشته و با توجه به موارد گفته شده تعیین می­گیرد.  

البته شما با بهره­گیری از جدیدترین تکنولوژی­های روز دنیا جهت ساخت سوله می­توانید قیمت ساخت سوله را به طور چشم­گیری کاهش دهید. سوله­سازی به سبک مدرن (منظور قوطی پروفیل می­باشد) به دلیل برخورداری از هندسه­ی خاص و منحصربه فرد در این روش و کاهش استفاده از فولاد در ساخت سوله به شکل قابل توجهی موجب می­شود تا سوله­ ارزان ساخته شده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.

به عنوان مثال سوله­ی خرپایی دارای مزایا و فواید بسیاری است که عبارتند از:

  1. وزن بسیار کم سازه­ها
  2. مقاومت بسیار زیاد نسبت به دیگر سوله­ها
  3. قابلیت بهره­گیری از جرثقیل­های سقفی
  4. امکان گسترش دهانه­ی سوله

پس با توجه به مطالب گفته شده در بالا می­توان نتیجه گرفت که برای ساخت سوله­ی ارزان بایستی مراحلی را طی نمایید که به شرح زیر است:

  1. مرحله­ی اول تعیین ابعاد و مقیاس مناسب برای سوله سازی
  2. دوم تعیین جرثقیل سوله (برخی فعالیت­ها نیازمند به جرثقیل سقفی و برخی دیگر نیازمند جرثقیل دروازه ای می­باشند)
  3. شناخت انواع سوله
  4. بررسی مزایا و معایب هر کدام از سوله­ها
  5. محاسبات دقیق در سوله سازی

بهره گیری از تجارب تیم­های حرفه ای ساخت سوله 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 3426 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/09/15
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!