یونولیت سقفی چیست و چه کاربردی دارد.

یونولیت سقفی چیست و چه کاربردی دارد.

یونولیت سقفی چیست و چه کاربردی دارد.

 

 

برای هر متر مربع سقف چقدر یونولیت سقفی نیاز است؟

هر متر مربع سقف 0.68یونولیت سقفی نیاز داردبه عنوان مثال برای یک سقف 100 متر مربعی تقریبا 68 عدد یونولیت 200*50سانتی متری نیاز است.

 

محصولات

قیمت هر عدد(ریال)

بارگیری خاور

ابعاد

یونولیت سقفی تیرچه پاشنه بتنی

180000

140

200*50*25

یونولیت سقفی تیرچه پاشنه بتنی

180000

150

200*50*20

فوم سقفی تیرچه کرومیت

150000

180

100*66*25

فوم سقفی تیرچه کرومیت

290000

200

100*66*20

ورق یونولیت سانتی

35000

------------

200*100*10

 

 

یونولیت یا پلی استایرن انبساطی چیست؟

یونولیت یا پلی استایرن انبساطی نام یک ماده پلیمری سفید رنگ است که از فرآورده های پتروشیمی بدست می آید . ماده اولیه این پلیمر در پتروشمی مونومر استایرن نام دارد و دارای ساختار مولکولی بنزنی میباشد. این ماده دارای خواص فیزیکی بسیار منحصر به فردی است و به همین دلیل کاربرد های انحصاری زیادی برای این پلیمر تعریف شده است. این ماده اولین بار در سوئد تولید شد و بدلیل خصوصیاتی که ذکر شد به سرعت در تمام دنیا فراگیر شد. ساختار این ماده به شکلی است که در اثر در معرض بخار قرار گرفتن منبسط شده و حجم آن تا 40 برابر بزرگ میشود و در درون خود هوا را حبس میکند . به همین دلیل این ماده جهت عایق سازی حرارتی و صوتی بشکل گسترده ای در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین بدلیل حالت الاستومری و ضربه پذیری کاربرد این پلیمر در صنایع بسته بندی بسیار فرآوان میباشد.

 

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی نام محصولی است که در سال های اخیر بعنوان قالب بتن در سقف های دال یک طرفه یا اصطلاحا تیرچه بلوک مورد استفاده قرار میگیرد از این محصول بشکل مکعب مستطیل با ابعاد 25*50*200 مورد استفاده قرار میگیرد . استفاده از این محصول دارای مزایای بسیار خوبی نسبت به سایر روش های اجرای سقف میباشد که مهمترین آنها سرعت اجرا ، ایجاد وزن سبک در سازه،عایق حرارتی و صوتی ، صرفه اقتصادی میباشد. در ضمن در بخش تحتانی یونولیت شیار های معکوس تعبیه شده که امکان گیرایی گچ کاری را بدون رابیتس کاری به سازندگان میدهد. تولید یونولیت سقفی با توجه به حجم زیاد و عدم امکان واردات مقرون به صرفه بوده و در تمامی شهر های ایران تولید میشود.

 

یونولیت استاندارد

در سال های اخیر با توجه به حجم زیاد ساخت و ساز و اهمیت موضوع استاندارد سازی و نیز موضوع ایمنی کارگران در هنگام کار و نیز با توجه به تاسیس واحد های تولیدی غیر فنی و سودجو کیفیت مصالح تولیدی از جمله یونولیت دستخوش تغییرات فرآوانی شده به شکلی که تولید کنندگان برای رقابت و سودجویی اقدام به تولید مصالح غیر فنی و غیر استاندارد می نمایند . از این رو باتوجه به رابطه مستقیم یونولیت با ایمنی کارگران و نیز موضوع صرفه جویی انرژی ، سازمان استاندارد اقدام به تهیه و تنظیم استانداردی جهت اتقای کیفیت تولید یونولیت نمود که تحت عنوان استاندارد 11108 شناخته میشود. و کارخانه ها و واحد های تولیدی ملزم به رعایت این استاندارد ها شده اند.

 

یونولیت کندسوز

ماده اولیه یونولیت ، پلی استایرن انبساطی در پتروشیمی ها با دو فرمولاسیون متفاوت تولید میشود . در نوع اول این مواد اشتعالزا هستندو با تماس شعله شعله ور شده و حریق را انتقال میدهند . البته کاربری این نوع پلی استایرن برای صنعت بسته بندی میباشد . نوع دوم غیر قابل اشتعال است و استفاده از آین مواد جهت کاربرد های ساختمانی مجازمیباشد. متاسفانه در حال حاضرسودجویان با استفاده از عدم اطلاع سازندگان یونولیت اشتعالزا و بدون استاندارد را به بازار عرضه می کنند و با مغلطه در مورد کلمات کندسوز و بسوز محصولت غیر استاندارد را به مشتریان عرضه می کنند . این وبسایت جهت اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی سازندگان راه اندازی شده و در بخش مقالات و ویدئو ها می توانید اطلاعات کاملی در مورد مرغوبیت و کیفیت یونولیت کسب نمایید

ضریب انتقال حرارت

ضریب انتقال حرارت بیان‌کننده نرخ انتقال حرارت بین یک سطح جامد و سیال اطراف به روش همرفت می‌باشد . بنابراین هرچقدر ضریب انتقال ماده ای کمتر باشد آن ماده مناسبتری جهت انجام عایق سازی است. یونولیت یا پلی استایرن انبساطی دارای ضریب انتقال حرارت w/m2k 0.037 بهترین پلیمر موجود برای عایق سازی حرارتی محسوب میشود و با استفاده از آن می توان واحد های ساختمانی را تا 70 درصد عایق نمود . همچنین با توجه به اینکه با افزایش چگالی یونولیت ضریب انتقال حرارت آن کاهش میابد از یونولیت با دانسیته بالا جهت عایق بندی سردخانه های صنعتی و زیر صفر استفاده میشود و این یکی از کاربرد های مهم یونولیت است.

ابعاد یونولیت سقفی چقدر است؟

ابعاد پلاستو فوم چقدر است؟

ابعاد استاندارد یونولیت سقفی چقدراست؟

ابعاد استاندارد پخ یونولیت سقفی چقدراست؟

ابعاد یونولیت های تیرچه کرومیت  چقدراست؟

 

 

 

 

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 9458 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/04/03
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!