معرفی گودهای پرخطر

شهروند نوشت: سالاری ، رئیس کمیسیون شهرسازی شورا گفت: گودهای پرخطر را به قوه قضائیه معرفی می کنیم. مهدی حجت ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری گفت: همه گودها خطرناک نیستند. فرنیا ، عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: ١٩مورد ریزش گود و اتفاقات منجر به فوت در سال ٩٢ داشتیم.

معرفی گودهای پرخطر

معرفی گودهاي پرخطر به قوه قضائيه

  محمد سالاري ، رئيس كميسيون شهرسازي و معماری شورای شهر تهران :

 

ايمن‌سازي ٢٠٠گود پرخطر تهران با وضعيت فعلی درآمدزايي و بدهي‌های شهرداری بسیار سخت است اما كميسيون شهرسازي درحال غربالگري و اولويت‌بندي گودهاست.

 

پرونده گودها در كميسيون شهرسازی و معماری درحال بررسي است تا آنها را دسته‌بندي و پرخطرترین آن ها را مشخص كنيم و در صورت ايجاد مشكل براي مردم پرونده‌ها را به قوه قضائيه می فرستیم.

 

اما رسیدگی به گودهای پرخطرصرفا وظيفه شورای شهر و شهرداری نيست. سازمان نظام مهندسي ناظر اصلي است و در صورت عدول از نقشه‌ها و ضوابط مي‌تواند نامه تذكر را براي پيگيري به دادگاه بفرستد.

 

اگر چه شورا ، شهرداري و سازمان نظام مهندسي در حوزه ايمن‌سازي گودها وظايفي دارند اما اين نافي مسئوليت‌هاي مالك نيست و بخش خصوصي كه اغلب مالكيت پروژه‌هاي نيمه‌كاره اين‌چنيني را دارد بايد تكليف گود را روشن كند.

 

نحوه برخورد شهرداری با گودهای پرخطر :

 

براساس ماده 10 دستورالعمل اجرایی گودبرداری های ساختمانی : انجام تمهیدات لازم در گودبرداري هاي رها شده به هر طریق لازم جهت رفع خطر و اخذ هزینه هاي مربوطه از صاحب کار از وظایف شهرداری است.

 

همچنین براساس بر اساس ماده ۵۵ بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها اگر بنا یا سازه‌ای ، ایمنی شهر را به خطر بیندازد ، شهرداری رأساً می تواند وارد شود.

 

معمولاً در برخورد با این گودها ، اخطار داده می‌شود تا مجریان نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند اما آنچه در روال کار  شهرداری دیده شده است ، تنها گزارش ها و اخطارهای متعدد به مالکان داده شده و در نهایت برخورد خاصی انجام نمی‌شود.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1079 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/08
منبع : damadam




  نظرات
بنری ثبت نشده است!