روش محاسبه متراژ کاغذدیواری

گاهی افرادی که قصد خرید کاغذدیواری دارند ، با مشکلاتی مواجه می شوند ، اولین مشکل انتخاب طرح و رنگ و نوع جنس کاغذی پرسش هایی برای مشتریان پیش می آید از جمله اینکه کدام جنس کاغذ دیواری بهتر است ، چه رنگی مناسب تر می باشد و جلوه بیشتری دارد و با وسایل خانه بهتر ست می شود ، پس از اینکه این طور مسائل تا حدودی حل شد ، مشتری به دنبال کاغذ دیواری مورد نظر خود درفروشگاهها می گردد و آن زمان است که متوجه می شود اطلاعاتی که فروشندگان در اختیار او می گذارند ، بسیار نا مفهوم است و نمی شود چیزی از آن سر درآورد ، هر فروشنده ساز خود را می زند ، برخی قیمت را براساس متر اعلام می کنند ، برخی براساس رول ، برخی دیگر صحبت های همکاران قبلی را تکذیب می کنند و در نهایت مشتری سردرگم می شود و چه بسا از خرید خود نیزپشیمان ؛ علت تمام این موارد عدم اطلاعات کافی و تخصص در زمینه کاغذدیواری می باشد

روش محاسبه متراژ کاغذدیواری

شما می توانید به راحتی با انجام چند اندازه گیری و محاسبه ساده ، تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را حساب کنید.

 ۱. در ابتدا ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. (ارتفاع هر دیوار به طور معمول ۲.۷ تا ۳ متر است). توجه داشته باشید که قرنیزها و سقف کاذب در اندازه گیری حساب نمی شود. 

  ۲. عرض دیوارهای مورد نظر را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع کنید. دیوارهایی که در و پنجره دارند ، متراژ در و پنجره از محاسبات کم می شود. 

  ۳. حالا شما طول و ارتفاع یک مستطیل بزرگ را دارید که می خواهید با کاغذ دیواری آن را پوشش دهید.
 ۴. هر رول کاغذ دیواری عرض و طول خاصی دارد ، اندازه هر رول کاغذ دیواری با توجه به مشخصات پشت کاغذ مورد بررسی قرار گیرد.

 

اندازه رول های معمول در بازار:

عرض ۵۳ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۸.۵ متر

عرض ۹۰ سانتیمتر در طول ۱۲.۵ متر

عرض ۱۰۶ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۶۴ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۹۰ سانتیمتر در طول ۱۲.۵ متر

عرض ۱۰۶ سانتیمتر در طول ۱۵.۵ متر

 

در نصب کاغذ دیواری همیشه سعی می شود که از کاغذ یک تکه استفاده شود که هم زیباتر به نظر می رسد و هم احتمال کنده شدن آن کمتر می باشد یعنی از بالای دیوار تا پایین آن باید از یک طاقه استفاده نمود.

 ۵. با توجه به اینکه عرض هر رول چقدر است ، طول آن مستطیل را به عرض رول تقسیم می کنیم. با این کار اصطلاحا تعداد قواره مصرفی را بدست می آوریم ، یعنی می فهمیم در طول دیوار چند ردیف کاغذ جا می گیرد.
  ۶. حال باید محاسبه کنیم هر رول ، چند قواره را پر می کند. طول رول را بر ارتفاع اتاق تقسیم می کنیم  و عدد حاصل را رو به پایین گرد می کنیم. با تقسیم تعداد قواره های کل به تعداد قواره های یک رول ، تعداد رول به دست خواهد آمد. عدد حاصل را رو به بالا گرد کنید.

اگر طول دیوار شما ۷.۵ متر باشد ، شما احتیاج به ۵ رول کاغذ دیواری به عرض ۵۳ سانتیمتر دارید و برای کاغذ دیواری به عرض ۷۰ سانتیمتر ، ۴ رول لازم خواهد بود که ۱ طاقه اضافه خواهد آمد.

نگران میزان اضافه رول نباشید. در بسیاری موارد میزان کاغذ اضافه برای بعضی حاشیه ها یا ایجاد تطابق بین رولهای کاغذ دیواری به کار می رود. در هر صورت مقدار کاغذ دیواری اضافه را نگهداری کنید تا در صورت خرابی یا پارگی کاغذ ، در آینده استفاده شود.

نحوه محاسبه نسبت به عرض رول کاغذ دیواری

1)هر رول کاغذدیواری به عرض 53 سانتیمتر در طول 10 متر می تواند 1.59 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر ) ، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 6 متر نیاز به 4 رول کاغذ دیواری دارد

مثال :     تعداد رول = 1.59 ÷ طول دیوار

2)هر رول کاغذ دیواری به عرض 70 سانتیمتر در طول 10 متر  می تواند 2.10 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر ) ، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 4 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد.

مثال : تعداد رول = 2.10 ÷ طول دیوار

3)هر رول کاغذ دیواری به عرض 100 سانتیمتر در طول 10 متر می تواند 3 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر ) ، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 6 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد .

مثال : تعداد رول = 3 ÷ طول دیوار

4)هر رول کاغذدویواری به عرض 106 سانتیمتر در طول 15 متر می تواند 5.30 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر ) ، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 10 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد .

نکته : زمانی که اعداد تعداد رول شما به شکل اعشار به دست می آید آن عدد را رو به بالا رند نمایید

مثال : 4.4 = 1.59 ÷ 7  ( عدد را به سمت بالا رند میکنیم که عدد به دست آمد 5 رول کاغذدیواری می شود

 

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 8879 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/04
منبع : dekorchi




  نظرات
بنری ثبت نشده است!