یونولیت سقفی

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی که فوم سقفی یا پلاستوفوم نیز نامیده می شود، ماده ای است سفیدرنگ که برای اولین بار در جنگ جهانی دوم توسط کشور آلمان برای تولید قطعاتی شناور روی آب مورد استفاده قرار گرفت. این ماده عایق گرما، سرما، صوت و رطوبت بوده بوده و از جمله فرآورده های عمده در صنایع پتروشیمی می باشد. شکل ظاهری فوم سقفی، یونولیت سقفی یا پلاستوفوم متشکل از بلورهای ریزی می باشد که با قرار گرفتن در معرض فشار و بخار انبساط می یابند. ساختار سلولی بسته یونولیت سقفی موجب پایداری و مقاومت بالای آن در مقابل نفوذ آب و رشد باکتری و در نتیجه منجر به عدم ایجاد فساد در آن می شود. در ساختمان سازی های مدرن و نوین امروزی و همچنین در صنعت یخچال سازی و صنایع مرتبط با بسته بندی استفاده از یونولیت و فوم سقفی یا پلاستوفوم جایگاه ویژه ای یافته است.

خواص منحصر به فرد یونولیت و فوم سقفی یا پلاستوفوم ها

یونولیت سقفی که نام متداول برای پلاستوفوم ها در ایران می باشد در بیشتر کشورهای آمریکایی نیز با نام فوم یا استایر فوم شناخته می شود؛ البته نام اصلی و علمی این ماده پلی استایرن انبساطی است که از فرآیندهای پتروشیمی حاصل می شود. یونولیت یا همان پلاستوفوم در سال 1839 توسط سیمون کشف گردید که در سال 1959 توسط شرکت کوپر سازنده پلی استایرن انبساطی تولید گشت. خواص منحصر به فرد یونولیت یا پلاستوفوم سبب کاربرد آن در بسته بندی و حفاظت از ضربه ابزار و وسایل حساس الکتریکی و مکانیکی علاوه بر صنعت ساخت و ساز شده است. برخی از این خواص و ویژگی ها عبارتند از:

-        مقاومت در مقابل حرارت و غیر قابل اشتعال بودن پلاستوفوم

-        سبکی و قابلیت حمل آسان سازه های ساخته شده از جنس پلاستوفوم

-        سهولت در برش پلاستوفوم ها

-        انجام راحت و سریع عملیات نصب پلاستوفوم ها

-        مقاومت و ایمنی بالای ساختمان ها وسازه های پلاستوفومی در برابر زلزله (پلاستوفوم ها به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی بالا در مقابل ارتعاشات و نوع دانسیته شان در مقابل خطراتی چون زلزله مقاومت کرده و باعث به حداقل رسیدن خسارات در چنین مواقعی می شوند.)

-        عایق صدا، حرارت و رطوبت و گرما و سرما

-        جلوگیری از انباشت نخاله های ساختمانی به هنگام ساخت و ساز

-        ایمنی و بدون خطر بودن پلاستوفوم ها برای کارگران ساختمانی و کارگران مخصوص حمل و نقل آنها.

-        صرفه جویی در هزینه های قالب بندی سقف

-        عدم نفوذ حشرات و موجودات موذی در پلاستوفوم ها به دلیل ساختار منظم و بسته

-        صرفه جویی در میزان بتن مصرفی سقف

قیمت فوم سقفی، قیمت یونولیت سقفی، قیمت پلاستوفوم

کارخانجات تولید یونولیت و فوم سقفی یا پلاستوفوم ها که به تولید و فروش عمده و خرده این محصول به صورت فوم های ورقه ای، قطعات دکوری و بلوک های سقفی در اقصی نقاط کشور می پردازند با ارائه لیستی از قیمت فوم سقفی، قیمت یونولیت سقفی و قیمت پلاستوفوم ها در وب سایت های اینترنتی خود و یا از طریق برقراری تماس با مشاورین به مشتریان خود ارائه خدمت می نمایند.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 5326 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/04/30
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!