نحوه اجرای سقف تیرچه بلوک در اسکلت فلزی

نحوه اجرای سقف تیرچه بلوک در اسکلت فلزی

همان طور که می دانید به طور مداوم در سطح زمین زلزله های شدیدی رخ می ‌دهد؛ بنابراین هر چه سقف ساختمان محکم تر باشد، جان اشخاص هم‌ در امان خواهد بود. اجرای سقف تیرچه کرومیت در اسکلت فلزی، این امکان را به شما می دهد تا در هنگام بروز حوادث از جان خود محافظت کنید.

به طور کلی زمانی که می خواهید خانه خود را بسازید، باید به طور جدی به فکر سقف خانه باشید. اگر نمی دانید از چه سقفی استفاده کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین نوع از سقف های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. از طرفی یکی از سایت های معتبر در فروش این نوع از سقف را به شما پیشنهاد می کنیم.

سقف تیرچه کرومیت

در گذشته سقف های تیرچه بلوک، ترکیبی از تیرچه با بلوک های سیمانی یا بلوک های سفالی بوده اند؛ امروزه نوع دیگری از بلوک با جنس پلی استایرن را هم با تیرچه ها ترکیب می کنند که مقاومت بیشتری به سقف می بخشد.

به طور کلی سقف های تیرچه بلوکی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • سقف با تیرچه هایی از جنس بتن
  • سقف با تیرچه هایی از جنس فولاد

اجزای تشکیل دهنده سقف تیرچه کرومیت

قبل از تصمیم گرفتن برای اجرای سقف تیرچه کرومیت در اسکلت فلزی، لازم است اجزای تشکیل دهنده سقف تیرچه بلوک را بشناسید و سپس متناسب با نیاز خود، سقف خانه خود را کامل کنید.

  1. تیرچه:

در سقف تیرچه بلوک به تیرچه ها، تیر فرعی می گویند.

  1. بلوک:

متخصصان بلوک ها را به این منظور به کار می گیرند تا فضای بین تیرچه ها را پر کنند. همان طور که گفتیم از سه نوع بلوک برای پر کردن فضای تیرچه ها استفاده می کنیم، این بلوک ها جنس فولادی، بتنی و یونولیت یا پلی استایرن دارند.

  1. برای اجرای سقف تیرچه کرومیت در اسکلت فلزی، اجزا باید به صورت یک دست و یکپارچه عمل کنند؛ بنابراین از بتن بالا یا درجا، در سقف استفاده می کنند که سبب می شود تیرچه ها بهتر به یکدیگر متصل شوند.

انواع تیرچه بلوک و تاثیر آن در ساخت و ساز

فواید استفاده از سقف تیرچه کرومیت

سقف های تیرچه بلوک، بسیار سبک و با دوام هستند؛ به همین دلیل در برابر آتش، باد و زلزله های شدید مقاومت زیادی دارند.

سقف های تیرچه بلوک، عایق های بسیار خوبی در‌ برابر سرما، گرمای شدید و رطوبت هستند؛ از طرفی از نفوذ صدا به بیرون از محوطه جلوگیری می کنند.

پس از اجرای سقف تیرچه کرومیت در اسکلت فلزی، خواهید دید که سطوح زیرین و بالایی، کاملا صاف هستند.

مراحل به اجرا در آوردن سقف های تیرچه کرومیت

  1. در ابتدا باید فواصل مورد نظر خود را برای نصب تیرچه ها مشخص کنید و سپس تیرچه ها را نصب نمایید.
  2. در مرحله دوم باید تا هنگامی که بتن سفت نشده است، سقف تیرچه بلوک را به واسطه شمع یا تکیه گاه موقت، نگه دارید.
  3. نصب سقف کاذب در صورتی که سقف تیرچه بلوک واجد سقف کاذب باشد.
  4.  قرار دادن میلگرد های کلاف، منفی و افت حرارت، متناسب با نوع سقف

 

مزایای اجرای سقف تیرچه کرومیت در اسکلت فلزی

چون تیرچه کرومیت های این سقف در کارخانه ها و کارگاه ها تولید می شوند، برای کار از نیروی انسانی کمتری استفاده می شود. از طرفی تیرچه ها، وزن کمتری نسبت به دیگر رقبا دارند؛ بنابراین انرژی کمتری از نیروهای انسانی گرفته می شود و نیازی به حمل تیرچه ها توسط ماشین جرثقیل نمی باشد.

نصب تیرچه ها بسیار آسان خواهد بود و به راحتی و بدون اشتباه نصب می شوند؛ از طرفی عایق های بسیار مناسبی برای صدا می باشند.

سخن پایانی

سقف های تیرچه بلوک، یکی از سقف هایی هستند که در هر مکانی قابل نصب می باشند، از طرفی این سقف ها امنیت بالایی دارند و در برابر بلایای طبیعی ایمن هستند. سایت http://pakook.com  ارائه دهنده انواع سقف های تیرچه بلوک می باشد، این سایت یکی از معتبرترین سایت های موجود است که شما می توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید و مصالح مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

آگهی های مرتبط با تیرچه بلوک را می توانید از اینجا مشاهده کنید.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 3568 مرتبه
تاریخ انتشار: 1400/06/12
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!