ساندویچ پنل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پنل یکی از انواع مصالح ساختمانی پیش ساخته است که به علت مقاومت بالا، مقرون به صرفگی، سبکی و سازگاری با طبیعت طرفداران زیادی دارد. از ساندویچ پنل یا ساندویچ پانل در ساخت سوله ها، انبارها، سردخانه ها و... استفاده می شود. قیمت انواع ساندویچ پنل بسته به موقعیت به استفاده ی آن متفاوت اما مناسب است.

ساندویچ پنل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پنل یکی از مصالح ساختمانی جدید و پیش ساخته است که به دلیل سهولت در استفاده به درصد محبوبیت بالایی بین سازندگان دست یافته است. ساندویچ پنل یا ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل می شود که دو لایه ی بیرونی بسیار محکم و مقاوم اند و لایه ی وسطی سبک تر از آنها می باشد. پوشش بیرونی ساندویچ پنل از نوعی ست که امکان استفاده از آن را در شرایط مختلف آب و هوایی و مناطق مختلف جغرافیایی ممکن می سازد. عمومی ترین موارد استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری در ساخت سوله های کارخانجات می باشد.

ساندویچ پنل سقفی و دیواری چه تفاوت هایی دارند؟

مهمترین تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در این است که ضخامت و طراحی ساندویچ پانل سقفی را جوری در نظر می گیرند که در صورت بارندگی از ورود آب به داخل بنا جلوگیری شود. این نوع ساندویچ پنل معمولا روی سقف سوله ها به چشم می خورد و ضخامت آن از چهار تا ده سانتیمتر متغیر است.

ساندویچ پنل دیواری نیز برای قسمت دیواره ی سردخانه ها، بعضی منازل، کارخانه ها و... کاربرد دارد. ضخامت ساندویچ پنل دیواری را بسته به موقعیتی که قرار است در آن استفاده شود تعیین می کنند.

 

دلائل محبوبیت ساندویچ پانل بین سازندگان چیست؟

ساندویچ پنل در برابر هرگونه ضربه و آسیبی مقاوم است. ساختار این مصالح پیش ساخته به صورتی ست که در برابر پوسیدگی نیز مقاوم اند. شما می توانید از ساندویچ پنل حتی برای ساخت بناهای ضد زلزله بهره بگیرید.

از طرفی در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی که وزن سنگین تر و در نتیجه قیمت بالاتری بر اساس وزن دارند، ساندویچ پنل به دلیل سبکی ای که در عین مقاوم بودنش دارد بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل هم سازندگان و هم خریداران از استفاده ی ساندویچ پانل در ساخت بناها استقبال می کنند.

مزیت دیگر ساندویچ پنل این است که این سازه های دوست داشتنی که بهداشتی نیز هستند، با طبیعت سازگارند. به این معنی که به واسطه ی قابلیت (reusability) یا همان استفاده ی مجدد، بعد از اینکه خراب شدند نیز با تعمیر و دستکاری مختصری به خوبی روز اول می شوند! و این دقیقا نقطه ی مقابل دیگر مصالح ساختمانی ست که بعد از تبدیل شدن به ضایعات و نخاله جات در جاهای مختلف رها شده و آلودگی بصری ایجاد می کنند.

جالب است بدانید نصب ساندویچ پنل نیز به علت سبکی آن بسیار راحت است.

موارد رایج استفاده از ساندویچ پنل

  •  سقف و دیواره های سوله ها، انبارها و سردخانه ها
  •  انواع کانکس و اتاقک های پیش ساخته
  •  سالن های ورزشی و باشگاه ها
  • اتاق های ایزوله ی بیمارستان ها
  • سردخانه های متحرک و...

قیمت ساندویچ پنل

انواع ساندویچ پنل بسته به موقعیت بکارگیری قیمت های متفاوت اما مناسبی دارند. به عنوان مثال قیمت ساندویچ پانل مخصوص سردخانه بسته به جنس و ضخامت ورق روکش، ضخامت فوم به کار رفته و... متغیر است. شما می توانید برای دریافت مشاوره خرید و قیمت ساندویچ پانل از هر کجای کشور که هستید با یکی از تولید کنندگان یا فروشندگانی که پکوک به شما معرفی کرد تماس بگیرید. مفتخریم که فضایی را ایجاد کرده ایم تا هموطنان مان بتوانند پس از بدست آوردن اطلاعات کافی از ما و دریافت مشاوره از تولید کنندگان این سازه با آسودگی و اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایند. رسالت پکوک معرفی بهترین ها به یکدیگر است! 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 4331 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/01/09
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!