اهمیت بازسازی و نوسازی در ساختمان‌های قدیمی

امروزه با پیشرفت صنعت و افزایش جمعیت بیشتر افراد، وادار به زندگی در آپارتمان‌ها شده‌اند؛ اما حس زیبایی‌شناسی افراد همچنان آن‌ها را به سمت‌و‌سوی خانه‌های ویلایی با حیاط‌های بزرگ و پر از درخت و گیاه سوق می‌دهد. این در حالی است که خیلی از این خانه‌ها قدیمی شده و به بازسازی و نوسازی نیاز دارند.

اهمیت بازسازی و نوسازی در ساختمان‌های قدیمی

امروزه با پیشرفت صنعت و افزایش جمعیت بیشتر افراد، وادار به زندگی در آپارتمان‌ها شده‌اند؛ اما حس زیبایی‌شناسی افراد همچنان آن‌ها را به سمت‌و‌سوی خانه‌های ویلایی با حیاط‌های بزرگ و پر از درخت و گیاه سوق می‌دهد. این در حالی است که خیلی از این خانه‌ها قدیمی شده و به بازسازی و نوسازی نیاز دارند. علاوه بر این، ممکن است شما یک خانه ویلایی یا آپارتمانی داشته باشید که قدیمی شده باشد و از ظاهر آن راضی نباشید، در نتیجه با بازسازی و نوسازی آن شما قادر خواهید بود جلوه‌ی خانه‌ی خود را تغییر داده و به آن ظاهری زیبا و جذاب ببخشید.

 

ضعف‌های اجرایی که در مراحل ساخت سازه وجود دارد، عامل دیگری برای نیاز به بازسازی و نوسازی ساختمان است.

قبل از اینکه به توضیح در خصوص بازسازی و نوسازی ساختمان بپردازیم، خوب است با تعریف هر یک از آن‌ها آشنا شویم. برخلاف تصور عموم بازسازی و نوسازی باهم تفاوت دارد.

در بازسازی به مرمت بنا پرداخته می‌شود. در حقیقت در بازسازی سعی می‌شود تا خانه را بادوام‌تر سازند اما در نوسازی هدف بخشیدن ظاهری نو به ساختمان است به گونه‌ای­ که ساختار نو به جای ساختار قدیمی قرار بگیرد.

 

اهمیت بازسازی و نوسازی ساختمان

در بازسازی و نوسازی به طور کامل ساختمان تغییر می‌کند و منجر به نمای جدیدی در آن می‌شود. ویژگی‌های عملکردی آن بهبود یافته که بستگی به نوع خاص فعالیت موردنیاز ما دارد.

علاوه بر تغییر ظاهر بیرونی و داخلی ساختمان در بازسازی و نوسازی ساختمان می‌توان تغییر در کاربرد عملی ساختمان نیز ایجاد کرد از قبیل تبدیل ساختمان به یک دفتر یا تبدیل یک انبار به یک مرکز خرید و غیره.

خدمات بازسازی و نوسازی شرکت ما، پارامتر‌های فنی و اقتصادی بالای ساختمان‌های اصلاح‌شده را تضمین می‌کند.

 

تخریب ساختمان در بازسازی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هزینه­ های بازسازی و نوسازی یک خانه تأثیر می­گذارد، تخریب ساختمان است؛ بنابراین لازم است که قبل از اقدام به بازسازی و نوسازی در ساختمان خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. سایت ما این امکان را برای شما فراهم ساخته است.

رعایت اصول ایمنی و دقت در تخریب ساختمان حائز اهمیت است. اگر این موارد رعایت نشود هم موجب خسارت‌های مالی و هم موجب آسیب‌های جانی می‌شود. این تخریب ساختمان می‌تواند به صورت جزئی یا کلی باشد.

تعمیرات ساختمان در بازسازی و نوسازی آن

آنچه که در بازسازی و نوسازی ساختمان از اهمیت بسزایی برخوردار است، تعمیرات ساختمان می­باشد که بستگی زیادی به خواست مشتری دارد. این تعمیرات ساختمان می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. تغییر آشپزخانه از حالت بسته به اپن
  2. حذف دیوار‌ها یا اضافه کردن آن
  3. گچ کاری
  4. استفاده از سقف کاذب
  5. استفاده از سیم‌کشی مناسب در نورپردازی ساختمان
  6. کف‌سازی ساختمان
  7. رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف‌های ساختمان
  8. اجرای قرنیز
  9. تغییر نما

در ارتباط با کلیه موارد فوق ما بازسازی ساختمان‌ها، بناها و اماکن را مطابق با پروژه توسعه‌یافته تضمین کرده و فرصتی برای نظارت بر کارهای انجام‌شده به شما خواهیم داد.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 3588 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/01/07
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!