سوله و همه چیز درباره آن

سوله و همه چیز درباره آن

سوله و همه چیز درباره آن

به مکانی که برای ساخت سالن های ورزشی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد سوله می گویند، جهت ساخت سوله بایستی مواردی رعایت شود تا در بهترین فرم و طراحی آن بتوانیم از آن استفاده کنیم. در این مطلب به مواردی هم چون عوامل تاثیر گذار در قیمت آن و هم چنین موارد طراحی آن اشاره کرده ایم پس با ما همراه باشید.

یکی از پرکاربردترین ساختمان های فولادی در سراسر جهان که برای ساخت ورزشگاه، انبار و سالن های دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. از این سازه می توان به عواملی هم چون طول، ارتفاع و دهانه سوله نام برد که تحمل و میزان استحکام سوله را تعیین می کند.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت سوله

اما چهار عامل در قیمت سوله از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا قیمت سوله بنابه این شرایط تغییر می کند:

  • منطقه جغرافیایی که قرار است ساخت سوله در آن جا انجام بگیرد
  • دهانه و ارتفاع سوله
  • میزان قدرت تحمل و استحکام این مکان در برابر باد، باران و بارش برف
  • ارتفاع ستون های مورد استفاده در ساخت سوله

سوله سازی در اصفهان

اما برای مبحث سوله سازی در اصفهان بایستی شرایط آب و هوایی این منطقه سنجیده شود. معمولا در کار طراحی سوله ابتدا نقشه های اجرایی و فنی توسط کارشناسان مشاور و با استفاده از نرم افزارهای تخصصی هم چون Etabs و Safe طراحی می گردد. سپس شرایط آب و هوایی منطقه در سوله سازی اصفهان و سوله سازی کرج و تمام شهرهای ایران بایستی مورد سنجش قرار گیرد. به فرض مثال ساخت سوله در دنیا بر اساس میزان تحمل بار برف در حدود 25، 90، 150 و 200 کیلوگرم بر متر مربع است و بایستی بدانیم که میزان بارش برف در این مناطق به صورت ماهیانه و حتی سالیانه چقدر است. زمانی که تمامی این اطلاعات را از منطقه جغرافیایی مورد نظر به دست آوردیم، سپس به طراحی و ساخت سوله می پردازیم و بایستی در نظر داشته باشیم قبل از اجرای پروژه باید پیش نیازهای آن را به درستی رعایت کنیم.

 

استانداردهای ساخت سوله

اما بدون شک برای ساخت سوله استانداردهای لازم باید مورد توجه قرار گیرد. طبق این استاندارد بایستی استحکام و میزان مقاومت سوله در برابر فشار باد و هم چنین فشار برف مورد سنجش قرار گیرد. بر طبق این استاندارد تا شیب 20 درصد در ایران میزان فشار برف به 4 بخش تقسیم بندی می شود. این اعداد هم در بالا اشاره گردید.

اما میزان تحمل فشار باد در مناطق مختلف جغرافیایی ایران چیزی در حدود 92 کیلوگرم بر مترمربع است و بایستی این استاندارد در ساخت سوله مورد توجه قرار گیرد.

مشخصات ظاهری سوله

معمولا سوله ساز باید با تمامی مشخصات ظاهری سوله آشنایی داشته باشد. این مشخصات ظاهری در سوله به چندین بخش تقسیم بندی می شود. می تواند یک قاب ساده باشد یا مرکب و یا این که ستون وسط با شیب یک طرفه در ساخت این بنا مورد استفاده قرار گیرد. به هر حال با توجه به شرایط محیطی یکی از این مشخصات در ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه قیمت ساخت سوله با ما تماس بگیرید.

 

وب سایت خرید و فروش سوله در کرج و اشتهارد - سوله املاک


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 4013 مرتبه
تاریخ انتشار: 1398/09/23
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!