نکات طراحی دکوراسیون داخلی

همه دوست دارند تا خانه ای شیک و زیبا داشته باشند اما مسئله ای که در این میان موجود می باشد این است که آنها نمیدانند باید از کجا شروع کنند و یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن انجام دهند ، از همین رو در این مقاله در نظر داریم تا برخی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند به شما کمک کند را معرفی کنیم

نکات طراحی دکوراسیون داخلی

مهمترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که میدانید برای چیدمان مدرن داخلی منازل به طبع قوانین و اصولی احتیاج است که مطمئنا هر کسی به این قوانین آشنایی ندارد. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که طراحی مناسب دیوارها و یا معماری داخلی منزل و حتی خرید لوازم شیک منوط بر داشتن یک دکوراسیون داخلی ساختمان شیک و مدرن می باشد. با وجود تمامی مواردی که در این رابطه وجود دارد باز هم نمیتوان اهمیت این نکات را نادیده گرفت و همواره بایدها و نبایدهایی وجود دارد که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه شود. در واقع نکاتی که شما در چیدمان و انجام دکوراسیون داخلی منزلتان در مراحل اولیه و حتی در تغییر دکوراسیون باید به آن اهمیت دهید شاید ریز نکاتی باشد که باعث زیباتر و جذاب تر شدن خانه شما خواهد شد.

همه دوست دارند تا خانه ای شیک و زیبا داشته باشند اما مسئله ای که در این میان موجود می باشد این است که آنها نمیدانند باید از کجا شروع کنند و یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن انجام دهند ، از همین رو در این مقاله در نظر داریم تا برخی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند به شما کمک کند را معرفی کنیم با ما همراه باشید:

باید و نبایدهای مهم در دکوراسیون داخلی

تعادلی میان لوازم قدیمی و جدید برقرار کنید

یکی از راه هایی که میتوانید برای زیبا کردن خانه استفاده کنید این است که میان لوازم قدیمی و لوازم جدید خانه تعادلی را برقرار کنید. در برخی موارد یک ساعت قدیمی در یک گوشه از خانه میتواند به سبک مدرن بسیار به چشم بیاید. اگر هم اتاق هایتان به شکل سنتی هستند میتوانید از لوازم عتیقه ای مانند میزهای عسلی و یا حتی کلکسیونی از ظرف های خود را با لوازم مدرن ترکیب کرده و در آن قرار دهید. با استفاده از این روش ها اینگونه به نظر میرسد که وسایل منزل خود را طی چندین سال تهیه کرده اید نه همه را یک جا باهم.

میان لوازم فلزی و چوبی تضاد ایجاد کنید

اگر فضای خانه ی شما به فضایی سرد و بی روح تبدیل شده است برای اینکه از این فضا خارج شوید و برای گرم کردن محیط میتوانید از عناصر طبیعی مانند چوب یا گل یا گیاه استفاده کنید. حتی امروزه در فضایی که به سبک مدرن طراحی شده است شما به وفور مشاهده میکنید که از گل و گیاه استفاده های بسیار زیادی شده است. نکته ی مهمی که در اینگونه تضادها وجود دارد این است که شما همواره باید تعادل لازم را میان این دو مسئله به وجود آورید. به عنوان مثال  یک گلدان گل در آشپزخانه ای مدرن بسیار می درخشد. برای خانه های سنتی هم که چوب در دکوراسیون آنها به میزان زیاد به کار رفته ، استفاده از گل و گیاه فضا را شاداب تر خواهد کرد.

روی یک دیوار متمرکز شوید

همواره سعی کنید یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کرده و آن را کاغذ دیواری و یا رنگ های متفاوت کنید تا بیشتر به چشم بیاید و به مرکز خانه شما تبدیل شود. در اتاق های کوچک تر شما میتوانید به جای دیوار ، سقف را برای اینکار انتخاب نمایید. این روش باعث می شود که علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان ، چشم ها به سمت بالا حرکت کند و فضا را بزرگتر از آن چیزی که هست ببینند.

مبلمان را با فاصله از دیوار بچینید

هنگامی که تصمیم به انجام دکوراسیون داخلی میگیرید باید به این نکته توجه داشته باشید که فاصله مناسب مبلمان از دیوار میتواند باعث افزایش فضای اتاق یا چیدمان بهتر مبلمان شود. از همین رو سعی کنید تا مبل را به دیوار پشت آن تکیه ندهید. تنها انتظاری که از تنها انتظاری که از یک مبلمان خوب باید داشت این است که به گونه‌ای در کنار هم چیده شوند که فضایی آرام و مناسب برای کنار هم بودن را ایجاد کنند. نکته‌ای که معمولا در نظر گرفته نمی‌شود این است که تردد بین مبلمان عملا امکان پذیر نیست. این کار چهره نامطلوبی برای اتاق ایجاد می‌کند؛ هرگز اجازه ندهید که مبلمان باعث سختی عملکرد شما شود و محدودیت‌هایی برای شما ایجاد کند. وجود فضای کافی در بین و پشت مبل‌ها می‌تواند شرایط مساعدتری را برای استفاده از تمامی فضای منزل ایجاد کند. اگر تمامی بخش‌های مبلمان را در کنار هم قرار دهید شاید فضای کمتری اشغال کند اما قطعا نمای کوچکتری که برای مبلمان شما ایجاد می‌شود پس از مدتی کوتاه آزاردهنده خواهد شد.

توجه ها را معطوف به خود کنید

مطمئنا در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان یک مورد بسیار خاص وجود دارد که دلتان میخواهد تمام توجه ها حداقل برای یکبار هم که شده به آن جلب شود. برای اینکه بتوانید در انجام این کار موفق شوید به موقعیت های ورودی به اتاق توجه داشته باشید و سعی کنید چیدمان دکوراسیون را به گونه ای انتخاب کنید که پس از ورود به اتاق اولین چیزی که به چشم مخاطب می آید همان باشد. سعی کنید چندین وسیله شاخص را برای این کار انتخاب نمایید تا تناسب و توازنی بین تمامی وسایل تزئینی و دکوراسیون اتاق شما برقرار شود.

دو قاب را نامتقارن از دیوار آویزان نکنید

این مسئله اصلا اهمیت ندارد که درون قاب عکس شما ، یک عکس خانوادگی و یا یک اثر هنری وجود داشته باشد آن چیزی که باید در حین انجام دکوراسیون داخلی به آن اهمیت دهید این است که شما باید قاب هایتان را به صورت مستقل یا در قالب یک مجموعه آویزان کنید. اگر هم در نظر دارید که دو قاب را در کنار هم بیاویزید باید این قاب به صورت موازی در کنار هم و یا به صورت عمودی روی هم قرار گیرند. آویزان کردن آنها در فاصله ای زیاد از هم نیز اشتباه دیگری است که نباید مرتکب شوید. پس از قرار دادن آنها بر دیوار مطمئن شوید که فاصله آنها بین 5 تا 15 سانتی متر از یکدیگر است. در غیر این صورت آنها مانند جزایری دور افتاده در دل اقیانوس به چشم می آیند.

یک وسیله خاص و گران قیمت کلاسیک تهیه کنید

داشتن یک وسیله کلاسیک در منزل نیز می‌تواند به عنوان یکی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. استفاده از یک اثر هنری کلاسیک در دکوراسیون منزل شما می‌تواند پیامی روشن را به مخاطب بدهد: این که پیوند شما با گذشته برقرار است. تاریخ می‌تواند درس‌های بی‌نظیری را برای ما داشته باشد و در طراحی دکوراسیون نیز می‌توان از آن استفاده نمود. تفاوتی ندارد که شما یک دانشجو هستید و اتاق کوچک خود را تزئین می‌کنید یا در حال آماده سازی منزل رویایی خود هستید؛ استفاده از یک مبل کلاسیک و قدیمی و حتی گران قیمت می‌تواند حس بی‌نظیری در دوستان شما ایجاد کند. ویژگی مهم این لوازم این است که در تمامی عصرهای گذشته و حال وجود دارند و هرگز کهنه نمی‌شوند.


ارسال کننده : مهدی جعفری
تعداد بازدید : 6046 مرتبه
تاریخ انتشار: 1397/09/14
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!