مکان هایی که خورشید هرگز در آنجا غروب نمیکند

در منطقه هایی از دنیا برای یک بازه بسیار طولانی از زمان یعنی هفته ها و ماه ها ، از حدود 20 تا 24 ساعت ، نور و روشنایی و خورشید را تجربه می کنند. ساعت های درخشش آفتاب در هر یک از این مکان ها بستگی به مسافت آنها تا قطب دارد. این منطقه ها قطعاً دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خاص بوده و در نزدیکی قطب های شمال و جنوب زمین قرار دارند. از دلایل اصلی ایجاد چنین پدیده ای در بعضی از این نقاط می توان به موقعیت کج شدن زمین بر روی محور خود تا حدود 23 درجه هم اشاره کرد. در قطب جنوب و شمال زمانی که کره زمین در این موقعیت قرار می گیرد ، خورشید فقط یک بار در سال غروب می کند. این پدیده بیشتر در قطب شمال و نزدیکی آنرخ می دهد و ساکنین این منطقه فرصت تماشای این واقعیت باور نکردنی و هیجان انگیز را خواهند داشت ، اما در مناطق قطب جنوب که می توان از آن به عنوان یک قاره خالی از سکنه نام برد ، فقط دانشمندان و ماجراجویان معدودی موفق به تماشا و تجربه این پدیده عجیب شوند

مکان هایی که خورشید هرگز در آنجا غروب نمیکند

در منطقه قطب جنوب ، خورشید در 21 سپتامبر طلوع می کند و درست تا بیست و دوم مارس سال آینده غروب نخواهد کرد. در قطب شمال طلوع خورشید را در بیست و دوم مارس و غروبش در بیست و یکم سپتامبر همان سال اتفاق خواهد افتاد.
تعداد زیادی از کشورها هم این پدیده جالب را تجربه می کنند ، کشورهایی بی نظیر که می توانید آنها را برای تعطیلاتی متفاوت انتخاب نمایید. برخی از این مکان ها شامل قسمت های شمالی کانادا ،  گرینلند ،  فنلاند ،  نروژ ،  سوئد ،  روسیه ، آلاسکا و ایسلند می باشند. جواب سوال چرا در قطب جنوب شش ماه روز و شش ماه شب است باید گفت  اگر به دنبال  تجربه ای متفاوت از سفر هستید ، به مناطقی که خورشید هرگز در آنها غروب نمی کنند سفر کنید تا بتوانید در هنگام نیمه شب هم تلالو نور خورشید را تماشا گر باشید ، به همراه این مطلب و با انتخاب مقصدی مناسب خاطره ای به یاد ماندنی از تعطیلاتی خاص و منحصر به فرد را برای خود رقم زنید.

1) نروژ  

در جواب اینکه چرا در قطب شش ماه روز و شش ماه شب است باید گفت کشور نروژ دارای عرض جغرافیایی بسیار پهناور می باشد و همچنین تغییرات فصلی بزرگی حتی در طول روز که قابل مشاهده خواهد بود. در طول ماه های فصل تابستان یعنی از اواخر ماه مه تا اواخر ماه ژوئیه خورشید هرگز در افق مناطق شمالی دایره قطب شمال به طور کامل غروب نخواهد کرد وشما در طول این مدت شب و تاریکی را نخواهید دید. با توجه به این تفاسیر و این ویژگی خاص ، نروژ را همجنین به عنوان سرزمین خورشید نیمه شب هم می شناسند ، کشوری بی مانند که 20 ساعت از روز و تابش خورشید را تصاحب کرده است. پس بنابراین اگر به دنبال مقصدی هستید برای تجربه روزهایی بسیار بسیار طولانی ، شمال کشور نروژ قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. مکانی که به معنای واقعی« خورشید هرگز غروب نمی کند» را تجربه می کنید و زمان کافی را برای انجام همه برنامه های مهیج وهیجان انگیز مانند قایق رانی ، ماهیگیری ، گلف و گردشگری با کشتی را در زیر نور خورشید خواهید داشت.

2) ایسلند

از ایسلند میتوان به عنوان کشوری غرق شده در زیبایی ها با دارا بودن مناظر طبیعی خارق العاده ای که در آن قرار دارد ، نام برد. مکانی که با انتخاب سفر به آن فرصت طلایی بازدید از آبشارها ، آتشفشان ها و یخچال های طبیعی همراه با انجام فعالیت هایی مهیج مانند غواصی برایتان فراهم خواهد شد. در این کشور شگفت انگیز حتی یک لحظه هم از زمانتان  با احساس کلافگی و بی حوصلگی سپری نخواهد شد چون فعالیت های لذت بخشی مثل سوارکاری با اسب ایسلندی و انجام بازی گلف در یکی از باشگاه های فوق العاده گلف آن هم در هنگام نیمه شب در انتظارتان خواهد بود.این کشور نیز میتواند پاسخ مناسبی برای سوال چرا در قطب شش ماه روز و شش ماه شب است نیز باشد.

 

 

(3  کانادا

شهر اینوویک و سرزمین های شمال غربی واقع در کشور کانادا 50 روز از فصل تابستان را بدون غروب خورشید و روز کامل را دارا میباشد. در این فصل شگفت انگیز و کم نظیر ، فرصت های طلایی انجام فعالیت هایی هیجان انگیز و پر ماجرا مانند ماهیگیری ، شکار ، بازی گلف و همچنین شرکت در برنامه هایی مانند جشنواره هنرهای شمالی بزرگ (در اواسط ماه ژوئیه) و اجرای سرگرم کننده نیمه شب سان ران فان برایتان فراهم خواهد شد. در جواب سوال چرا در قطب شش ماه روز و شش ماه شب است با انتخاب این مناطق خاطره ای لذت بخش از انجام فعالیت هایی فوق العاده در مکانی که هرگز خورشید غروب نمی کند را در خاطرات خود برای خود ثبت کنید

4) سوئد 

برای توضیح مسئله ی مدت زمان شب و روز در سوئد باید گفت شهر استکهلم واقع در کشور سوئد مکانی است که می توانید از تابش نور خورشید آن هم در هنگام نیمه شب لذت ببرید ، در پایتخت شگفت انگیز سوئد خورشید در نیمه های شب غروب کرده و مجدداً در ساعت 4:30 صبح طلوع می کند. استکهلم در محل پیوستن دریاچه ماَلِرِن به دریای بالتیک قرار گرفته و دارای 14 جزیره می باشد ، در نتیجه 30 درصد از این شهر رویایی و زیبا را آبراه ها تشکیل می دهد. این سفر ، سفری رویایی با تجربه لذتی وافر از تماشای درخشش خورشید در هنگام نیمه شب بر روی آب در این شهر شگفت انگیز خواهد شد. شهر اِسکانسِن هم یکی دیگر از شهرهای سوئد است که می توان از آن به عنوان نسخه عینی از کشور سوئد در قرن نوزدهم نام برد. شهری زیبا که خانه هایش ، روش کسب و کار مردم و صنعتگریش به صورت سنتی و همانند قرن نوزدهم و همانطور حفظ شده است. اِسکانسن به ارائه قدیمی ترین موزه فضای باز در جهان هم مفتخر است ، جاییکه در تمام ساعات باز می باشد و قادر هستید از آن در هنگام نیمه شب البته در زیر نور پر تلالو خورشید بازدید کنید. همچنین برای تجربه بازی گلف هم در هنگام نیمه شب و در زیر نور خوشید به بیورکِلایدِن تشریف ببرید. برای دانستن مدت زمان شب و روز در سوئد قطعا سفرتان به کشور سوئد بی نظیر خواهد بود  چون شامل انجام فعالیت هایی مهیج مانند پیاده روی در رشته کوه های لَپورتِن یا پارک ملی اَبیسکو خواهد بود. و البته در هوای پاک و بی مانند این کشور که در کمتر جایی در جهان وجود دارد.

5) فنلاند 

می توان از کشور فنلاند به عنوان کشوری بی نظیر با روزهای طولانی و همچنین ارائه فعالیت های سرگرم کننده و جذاب همانند اسکی ، دوچرخه سواری ، صخره نوردی و پیاده روی نام برد. منطقه ای که وجود خورشید  تابان در آسمانش آن هم در هنگام نیمه شب که واقعه ای کم نظیر و باور ناپذیر است را نظاره گر باشید. در هنگام تعطیلات ملی در نیمه تابستان و در طول ماه هایی که خورشید غروب نمی کند به کشور کم نظیر فنلاند بروید تا علاوه بر تجربه روزهای طولانی از انجام فعالیت های سرگرم کننده مانند قایقرانی و ماهیگیری لذت ببرید و سفری بی مانند را در خاطرات خود به یادگار ثبت کنید.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 8489 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/10/09
منبع : hamgardi




  نظرات
بنری ثبت نشده است!