دیدنی های کوش آداسی ترکیه

یکی از شهرهای توریستی ترکیه که در دهه های گذشته پیشرفت چشم گیری نیز داشته است و بیشتر می توانید در آن توریستان اروپایی را ببینید شهر کوش آداسی است . این شهر ساحلی با داشتن دریایی زیبا و همچنین آثار باستانی منحصر به فردی همچون Priene ، زیبایی طبیعی شبه جزیره ی دیلک (Dilek) و در نهایت تفریحات و مراکز خرید زیادی که وجود دارد بسیار محبوب می باشد. خیلی از گردشگران از این آثار و طبیعت بی اطلاع هستند و تنها برای ساحل و آفتاب این شهر سفر می کنند اما بعد از ورودشان به شهر بدون دیدن این آثار و دیدنی های کوش آداسی از شهر خارج نمی شوند. در بندر های متعدد این شهر ساحلی کشتی های کروز بسیاری لنگر می اندازند بدین سبب به نوعی می توان این بنادر را به دلیل کشتی های کروز یکی از پر طرفدار ترین بنادر در سواحل دریای مدیترانه دانست

دیدنی های کوش آداسی ترکیه

جزیره تاریخی کبوتر (Guvercin Ada)

زمانی که در کوش آداسی هستید اگر می خواهید بنایی باستانی را ببینید می توانید از محل عبور و مروری که جزیره ای کوچک را به این شهر متصل می کند استفاده کنید. این گذرگاه که 350 متر است شما را برای دیدن قلعه ای تاریخی مربوط به قرن 13  هدایت می کند نام این جزیره که قلعه در آن واقع شده است جزیره کبوتر می باشد و از معروف ترین دیدنی های کوش آداسی است. در واقع این قلعه با توجه به سال تأسیسش می توان گفت معماری بنا به سبک بیزانسی است که البته الحاقاتی مانند دیوار ، برج و بارو هم در قرن 19 داشته است که به نوعی سر تا سر جزیره را پوشانده اند . این قلعه سنگی بوده و بعد از گذران سال هایی برای اقامت دزدان دریایی استفاده می شده است . زمانی که برای دیدن این مکان می آیید می توانید از لذت دیگری یعنی پیاده روی در کنار ساحل هم بهره مند شوید و زمانی که خواستید در گوشه ای استراحت کنید و تنها به منظره های زیبا بنگرید و یا غروب خورسید را نظاره کنید می توانید یکی از کافه هایی که وجود دارند را انتخاب کنید و بعد از گذران روزی زیبا عصری خاطره انگیز هم برای خود رقم بزنید و از دیدنی های کوش آداسی لذت ببرید.

منطقه گردشگری بندرگاه

در این شهر منطقه ای باستانی و پرطرفدار به نام منطقه بندرگاه وجود دارد که زمانی که در سفر به کوش آداسی ، به این منطقه می آیید می توانید از تمام زیبایی هایش مانند دروازه جنوبی شهر که همچنان سرپا است ، بازار محلی مقابل بندرگاه ، کاروانسرای (Kervansaray) که در حال حاضر به هتل کلاب کاروانسرا تبدیل شده است و در نهایت خانه های چوبی بسیار زیبا دیدن فرمایید . خانه های چوبی موجود مربوط به قرن 19 می باشند که همچنان با سبک سنتی که دارد زیبایی و دلنشینی خود را حفظ کرده اند به نوعی می توان گفت معماری بسیار ساده ای دارند . همچنین در رابطه با کاروانسرا باید گفت که این بنا در ابتدا توسط ازوک محمود پاشا در سال 1618 ساخته شده است که بعد ها در سال 1960 برای نما آن بازسازی انجام شد تا بتواند زیبایی خود را حفظ کند و در نهایت در سال 1967 آن را به هتل تبدیل کردند . فراموش نکنید که می توانید برای خرید سوغاتی از بازار های محلی که گفته شد سوغاتی های مورد علاقه تان را خریداری کنید.

ساحل پرطرفدار بانوان (Kadınlar Denizi)

ساحل دیگری به نام ساحل بانوان در این شهر وجود دارد اما برخلاف اسمش تنها مختص بانوان است حتی می توان گفت بسیار پر طرفدار بوده علل خصوص روز های تعطیل که جمعیت بسیاری دیده می شود . اما به طور کلی در بعضی از ماه ها مانند ژوئیه الی آگوست ساحل به هیچ عنوان خالی از گردشگران نمی شود. موقعیت جغرافیایی این ساحل بی نظیر واقع شده در 2 کیلومتری شهر است که به نوعی پرطرفدار ترین خط ساحلی محسوب می شود زیرا به غیر از منظره ای که دارد ورزش های آبی بسیاری در آب های این ساحل در جریان است . بعد از تفریحاتتان و یا انام ورزش های مفرح زمانیکه احساس کردید نیاز دارید تا چیزی بخورید به راحتی می توانید به یکی از کافه هایی که در این ساحل وجود دارد بروید و هرآنچه که میل دارید سفارش دهید.

شهری بندری

بندری متروکه در کوش آداسی وجود دارد که زمانی پررونق بوده و جریانات زندگی را می توانستند در آن حس کنند. این بندر که رودخانه ی Meander به آن می رسد در حال حاضر با لجن و گل و لای جلوی راهش سد شده است و باعث شده تا این بندر و یا شهربی نظیر که هلیستی Priene نام دارد و دور تا دور آن را کوهستان هایی زیبا احاطه کرده اند به صورت متروکه در بیاید. اما با این حال باز هم می توان آثار بی نظیری را همچون معبد آتنا با معماری که به سبک کلاسیک یونان طراحی شده ، تئاتر 6500 نفری و در نهایت میلتوس (Miletus)  را می توانید در این بندر ببینید که زیبایی های معماری آن زمان را به تصویر می کشد . اگر بخواهیم از زمان رونق این شهر صحبت کنیم باید به سال های 300 الی 45 قبل از میلاد مسیح اشاره کنیم که با وجود لنگر گاه هایی بودن تجار بسیاری که معاملات کلانی را انجام می داند بسیار این شهر را به سمت شهری پر رونق برده است اما در حال حاضر هیچ استفاده ای ندارد .

میلتوس شهری تاریخی

یکی دیگر از بنادر شهر کوش آداسی که با تمام زیبایی های دارای آثار دیدنی بسیاری است بندر میلتوس می باشد که در سفر به کوش آداسی باید بی شک از آن دیدن کنید. این بندر با داشتن آثار باستانی زیبایی همچون تئاتر بزرگ با ظرفیت 15 هزار نفر ، چشم انداز های فوق العاده زیبا  ، چند دیوار قلعه ی بیزانسی در بالای تئاتر ، بقایای معبد آپولو در سمت شرقی تئاتر ، حمام های سرپا  Faustina  در بخش جنوبی تئاتر و در نهایت کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه های شهر باستانی یونانی-رومی اهمیت خود را حفظ کرده است و هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند . به طور کلی این شهر بندری نیز بسیار شبیه به شهر بندری Priene است اما تفاوتی که می توان بین این دو شهر پیدا کرد فرو نرفتن آن در گل و لای است که باعث شد تا چندین سال همچنان دارای رونق باشد. این شهر در ابتدا مربوط به دوران هلنیستی است که تا زمان سلجوقی یعنی قرن 14 مردم بسیاری در این شهر سکونت داشتند . پس می توان گفت این شهر دوره های مختلف بسیاری را به چشم دیده است و به همین دلیل هر آثار یا اشیایی که در این شهر یافت شده است طرز ساخت متفاوی دارد که مربوط به دوره های مختلفی هستند پس بدین سبب برای آشنایی مردم با تمام این ادوار دولت موزه ای را در این شهر بنا کرده است تا بتواند تاریخ میلتوس را در آن نشان دهد هرچند که می توانید از آثار و تاریخ شهر Priene هم اطلاعاتی به دست بیاورید پس دیدن از این شهر بندری را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معبد هلنیستی دیدایما  (Didyma)

زمانی یونانی ها بر ترکیه حکومت می کردند و به همین دلیل بسیاری از آثار یونانی ها را می توانید در ترکیه ببینید که یکی از این آثار معبد دیدایما است که در دوران هلنیستی یونان در ترکیه ساخته شده است. با توجه به ابهت و شکوهی که این معبد دارد بعد از معبد دلفی مهم ترین و بزرگترین معبد در دوران باستان است همچنان وقتی برای بازدید از بازمانده های بنای این معبد می روید با دیدن ستون های بلندش می توانید ابهت اصلی آن را در ذهن هایتان تصور کنید . در اصل بازمانده های معبد آپولو را هم می توانید ببینید که دارای 122 ستون بوده است که در حاضر تنها تعدادی از آن ها برجای مانده است. البته باید خاطر نشان کرد که دوران محبوبیت این معبد چند سال بیشتر نبوده است و بعد از اینکه یونان در زمان پادشاهش یعنی کنستانتین بزرگ دینش را تغییر داد و به مسیحیت گروید دیگر محبوبیت این معبد هم از دست رفت . به نوعی ترکیه مرکز مذهبی هلنیستی ها بوده است.

روستای کیرازلی  (Kirazli)

اگر به دنبال آرامشی بسیار هستید و یا جزو گردشگران غذا و علاقه مندان به غذا محسوب می شوید بهترین مکان برای شما در کوش آداسی روستای کیرازلی است که با آرامشی که دارد تمام لحظاتی که در این مکان می گذرانید را برایتان شیرین می کند. به طور کلی این روستا با باغات میوره و تاکستان ها پوشیده شده است و همین طور زمین های کشاورزی که دارای انواع محصولات ارگانیک هستند و شما می توانید برای خرید از این محصولات در بازار هایی که برگذار می شود بروید و هرآنچه از محصولات ارگانیک را که می خواهید خریداری کنید . البته بعد از تمام شدن خرید هایتان قدم زدن در کوچه و خیابان های این روستا را فراموش نکنید که با دیدن حس آرام ، فضای زیبا و خانه های  روستایی و سفید روزی پر از خاطره را برایتان رقم می زنند و در نهایت می توانید در سفر به کوش آداسی در پایان روز به یکی از کافه ها و یا رستوران های دنج و دوست داشتنی روستا بروید و پایان روز خوبی را بگذرایند .

شبه جزیره دیلک (Dilek)

در سفر به کوش آداسی ، در نهایت به یکی از زیبا ترین مناظراین شهر می رسیم که در 26 کیلومتری شهر واقع شده است که می توان گفتت بسیار برای افرادی که می خواهند از شهر دور باشند و عاشق طبیعت هستند مناسب می باشد زیرا دارای بسیاری طبیعت بکر و دست نخورده ای است که توجه همگان را به خود جلب می کند . به نوعی این منطقه که یک شبه جزیره است به صورت پارک ملی درآمده . فراموش نکنید که با ورودتان به این شبه جزیره مناظر زیبایی منتظرتان است همانند غار زئوس (Zeus Magarası) که از پرطرفدارترین دیدنی های کوش آداسی است که برای رسیدن به این غار باید در مسیرهای جنگلی این پارک پیاده روی کنید و در عین حالی که از مناظر لذت می برید به سمت این غار هم پیش بروید . همینطور نباید از ساحل های زیبای این بیه جزیره قافل شوید که ساحل آیدینلیک (Aydınlık) و کاراسو کویو  (Karasu Koyu) نام دارند این سواحل بسیار برای شنا و یا حتی آفتاب گرفتن مناسب هستند .

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 6129 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/28
منبع : hamgardi




  نظرات
بنری ثبت نشده است!