آیین نامه کنترل ساختمان تبدیل به یک حربه سیاسی شده است.

نایب رئیس دوم سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت:علی رغم اینکه آیین نامه کنترل ساختمان آیین نامه پرباری است اما تبدیل به یک حربه سیاسی شده است ، چون مهندسان تصورمی کنند که این آیین نامه تبدیل به چماق برعلیه آنها خواهد شد اما از آن طرف وزارتخانه راه وشهرسازی این آیین نامه را نجات دهنده نظام مهندسی تلقی می‌کند.

آیین نامه کنترل ساختمان تبدیل به یک حربه سیاسی شده است.

حیدر جهان بخش در گفت وگو با خبرنگار «صما» ضمن بیان مطلب فوق درعین حال تاکید کرد: به شخصه معتقدم این آیین نامه قابلیت‌های جدیدی برای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تعریف کرده است که می تواند بخش عمده ای ازفرایندهای نظام مهندسی را بهبود و نجات دهد.

نایب رئیس دوم سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد : اما درعین حال ممکن است این آیین نامه از جامعیت لازم برخودار نباشد به طوری که ازبخش های از ظرفیتهای عملیاتی نظام مهندسی غفلت کند و بخش های دیگر را پررنگ ببیند.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که گفته می شود سپرده مسوولیت بازرسی به شهرداری عمده ترین دغدغه بدنه جامعه نظام مهندسی درباره آیین نامه کنترل ساختمان است و نظر شما دراینباره چیست ؟خاطرنشان ساخت: درآیین نامه مسوولیت‌های گسترده و وسیعی به شهرداری سپرده شده است که به نظرمی رسد وزارت کشور و شهرداری این مسوولیت ها را نمی پذیرند. مطمینا اگراین آیین نامه ابلاغ شود مسوولیت های مهم سازمان نظام مهندسی به شهرداری سپرده می شود و چون شهرداری زیرباراین مسوولیت ها نمی رود از عملیاتی کردن آنها سربازخواهد زد.

نایب رئیس دوم سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره موضع گیری‌های برخی از بدنه جامعه نظام مهندسی ساختمان با آیین نامه کنترل ساختمان تاکید کرد: مخالفت‌ها با آیین نامه نظام مهندسی نیست بلکه عمدتا مخالفت‌ها با ساختار و ناهماهنگی بین دستگاه‌های متولی مربوط به ساخت وساز است.

جهانبخش تاکید کرد: به هرحال سازمان نظام مهندسی ساختمان یک سازمان مردم نهاد است و اگر قرار باشد که در این چرخه به هردلیل جایگاهش تضعیف شود ، نمی تواند نسبت به اجرای بهینه مسوولیت‌های خود ایفای نقش کند؛ بنابراین باید درآیین نامه شرایطی دیده شود که جایگاه سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان مردم نهاد که جزء حلقه‌های ساخت وسازاست حفظ شود.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1064 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/27
منبع : sama




  نظرات
بنری ثبت نشده است!