سیستم قاب فولادی سبک (LSF)

سیستم قاب فولادی سبک (LSF) یکی از مناسبترین و ارزانترین سیستم اسکلت های ساختمانی است. اصلی ترین عامل در این نوع استراکچر مقاطع فلزی سرد نورد شده ای می باشند که با استفاده از ورقهای فولادی نازک با مقاومت کششی مناسب طبق محاسبات سازه ای( Roll forming )شکل دهی می شوند. مراحل تولید ‌اسکلت در کارخانه می باشد وبه راحتی قابل حمل است

سیستم قاب فولادی سبک (LSF)

مزایای سیستم::

*عدم نیاز به پارتیشن بندی

*نصب سریع و آسان

*سهولت وتنوع اجرای نما

*کاهش وزن در واحد سطح سیستم

.....عدم نیاز به فونداسیون ( در موارد افزایش طبقه)

*پایداری در مقابل زنگ خوردگی

*امکان اجرای انواع عایقهای رطوبتی ٬صوتی ٬حرارتی

*امکان افزایش طبقات بر روی هتلها و ساختمانهای مرتفع

*دارای تائیدیه از سازمان نظام مهندسی ‌

 

روش و مراحل ساخت ساختمان با سازه ال اس اف چگونه است؟

روش تولید این قطعات و احداث چنین ساختمانهایی به این صورت است که ورقه های فولادی ابتدا در کارخانه و توسط دستگاه به ابعاد ، اندازه ها و اشکال معین شکل دهی شده و به هم متصل می شوند. پنل هایی که به این شکل تولید می شوند به محل احداث ساختمان منتقل شده و بر اساس نقشه های از قبل طراحی شده و بر روی فونداسیون متناسب با این نوع از سازه بر یکدیگر سوار می شوند. اسکلت شکل گرفته توسط ورقه های OSB ، گچ برگ ، سمنت برد و یا سایر مصالح پوششی نظیر سنگ برای نمای بیرونی و یا سرامیک برای کف سازی ، پوشانده شده و سایر مراحل احداث و تکمیل بنا طی می شود.

سوال: LSF LIGHT STEEL FRAME چیست؟

فولاد به طور وسیع در ساختمان و سازه های چند منظوره استفاده می شود در بسیاری از نقاط جهان استفاده از چوب یا سازه های آجری و بتنی ترجیح داده می شود. در طول سالیان سیستم های پیشرفته متنوعی برای استفاده در امور ساختمان سازی یافت شده است. اخیراً سیستم قاب فولادی سبک اقتصادی استفاده زیادی درنیوزیلند ، امریکا ، اروپا و استرالیا  پیدا کرده است .این قاب فولادی سبک در یک فرایند شکل دهی سرد (Cold Form) بدون استفاده از حرارت تولید می شود. این فرایند به تولید کنندگان فولاد اجازه می دهد که ورق های فولادی سبک ولی با خواص مکانیکی بالا تولید کنند. رویه ورق توسط آلیاژ زینک (zinc) که به طور کامل سطح فولاد را می پوشاند و آن را در مقابل عوامل خورنده محیطی محافظت می کند پوشش داده شده است. همه اینها منجر به احداث ساختمانی منسجم ، سخت ، منعطف ، پایدار و موجب سرعت بیشتر در ساخت می شود به گونه ای که هزینه های ساخت را به شدت کاهش می دهد. همین طور قاب فولادی سبک یک انتخاب جذاب برای استفاده در امور مربوط به ساختمان می باشد. به ویژه از نقطه نظر نگرانی های مربوط به کاهش تخریب جنگل ها و سازه ی با بتن مسلح مزایای بسیاری دارد.

 

چرا LSF ساختمان دنیای آینده است؟

سازه های LSF بی تردید روز به روز جایگاه مناسبتری را در بازار ساخت و ساز کسب خواهد کرد چرا که این نوع از ساختمان در مقایسه با سایر روشهای استاندارد ، از قیمت تمام شده بسیار مناسبتری برخوردار است. در مجموع با توجه به شرایط نوین شکل گرفته در جهان و با لحاظ کلیه ملاحظات زیست محیطی ، توجیهات اقتصادی ، شرایط گوناگون و متنوع اقلیمی ، مسأله انرژِی ، نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای پروژه های ساختمانی و بالاخره موضوع بهره برداری از ساختمان ، روش LSF به عنوان یکی از مناسب ترین روشهای ساختمان سازی در شرایط فعلی جهان شناخته می شود . این فاکتورها رقابت پذیری این سیستم ساختمانی را با سایر سیستم های ساختمانی به وضوح نشان می دهد به نحوی که میزان استقبال از این روش ، با رشدی نزدیک به صد در صد ، در صدر روش های گوناگون ساخت و ساز در جهان قرار دارد.

دیوار های داخلی و خارجی LSF

با وجود چنین عایق هایی ، مصرف حامل های انرژی بسیارکمتر خواهد شد.

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 2673 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/26
منبع : kerman lsf




  نظرات
بنری ثبت نشده است!