افزایش قیمت بنزین از اول دی ماه

دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه امسال قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان و قیمت نفت گاز را به ۴۰۰ تومان افزایش دهد.

افزایش قیمت بنزین از اول دی ماه

به گزارش افکارنیوز ،  طبق اطلاعاتی که از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور به دست آمده است ،  دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه امسال قیمت بنزین را به 1500 تومان و قیمت نفت گاز را به 400 تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که  در ظاهر دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده یک قانونهدفمندی گرفته‌اند.

 البته گویا دولت قصد دارد با توجه به عدم افزایش قیمت‌ها که در سال ٩٦ صورت گرفته است برای ماه‌های پایانی حتی خلاف مجوز قبلی‌اش عمل کرده و به جای افزایش 20 درصدی که سالانه برای افزایش قیمترعایت می‌شد ، قیمت حامل‌های انرژی را بیش از 40 درصد افزایش بدهد.

به همین سبب در طرحی که در سازمان برنامه و بودجه قطعی شده و مدیران آن قصد دارند بعد از بررسی لایحه به مجلس بدهند ، قیمت بنزین به 1500 تومان خواهد رسید و قیمت نفت گاز به 400 تومان این امر مورد تایید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه نیز هست

یک مقام ارشد سازمان برنامه و بودجه با تایید موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی به 1500 و 400 تومان از ذکر جزییات بیشتر خودداری و می‌گوید:  موضوع افزایش قیمت بنزین و گازوییل در دولت نهایی شده و قصد بر آن است که از ابتدای دی ماه امسال اجرایی شود.

وی ادامه می‌دهد: این روال با تایید و مجوزی که پیش از این دولت از مجلسی‌ها کسب کرده است انجام خواهد شد.

اعتماد اضافه کرد: این مدیر دولتی هر چند که اشاره بیشتری به جزییات افزایش قیمت بنزین برای بنزین معمولی و سوپر نمی‌کند. اما به نظر می‌رسد با توجه به قیمت هزینه‌های دولت باید از محل هدفمند کردن یارانه‌ها که که برای بودجه در نظرگرفته است؛ قیمت بنزین معمولی به 1200 تومان و بنزین سوپر به 1500 تومان برسد و در این راستا قیمت گازوییل نیز به 400 تومان برسد ، که افزایشی تقریبا ٢٥ درصدی برای هر یک از این حامل‌ها منظور شده است.

گفتنی است؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات گرانی سوخت گفته بود:  تمام مباحثی که در یکی دو روز گذشته در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شده شایعه بوده و باید بگویم گاهی به حال افرادی که تحت تاثیر این خبرها در فضای مجازی قرار می‌گیرند تاسف می‌خورم.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 7138 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/21
منبع : afkarnews




  نظرات
بنری ثبت نشده است!