مسکن مهر پردیس

در جریان افتتاح ۳۰۰۶ واحد مسکن مهر شهر پردیس که صبح امروز انجام شد ، مدیرعامل عمران پردیس از سرعت پایین ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی گلایه کرد. به گزارش بنانیوز ، افتتاح ۳۰۰۶ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس که صبح امروز انجام گرفت با درد دل‌های مدیرعامل شرکت عمران پردیس همراه بود که از آماده نبودن خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر این شهر گلایه داشت.

مسکن مهر پردیس

شروع افتتاح با حضور در مدرسه حکیم ابوالقاسم فردوسی همراه بود ، سعید غفوری با اشاره به افتتاح این مدرسه ، گفت: دانش‌آموزانی که در آینده اینجا درس می‌خوانند هیچ تقصیری ندارند که چه کسی بنای مسکن مهر را گذاشته یا چرا پروژه طولانی شده است ، آنها آینده‌سازان این کشور هستند و مشکلات ما نباید به آنها ارتباط پیدا کند.

وی با بیان اینکه قبل از ما ۱۸ مدرسه در پردیس ساخته شده بود ، گفت: بعد از اینکه مسئولیت را تحویل گرفتیم هشت مدرسه را نیز ساختیم. ۲۵ مدرسه نیز در دست احداث داریم اما سرریز جمعیت در همین فاز سه که امروز دو مدرسه فردوسی و رودکی را در آن افتتاح می‌کنیم باعث شده مدارس دو شیفته فعالیت کنند.

غفوری اذعان کرد: ما یک بار ظلم کردیم که یک پروژه را شتاب‌زده آغاز کردیم ولی باید به هر حال آن را جمع و جور کنیم. تنها کاری که الان باید بکنیم این است که سرعت خدمات را بالا ببریم و کیفیت را افزایش دهیم. همکاران من واقعا شبانه‌روز تلاش می‌کنند اما من هنوز راضی نیستم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: با وجود فشارهای زیادی که به پیمانکاران آورده‌ایم تازه توانسته‌ایم ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد را تحویل دهیم یعنی حدود یک سوم از کل واحدهای مسکن مهر پردیس. باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم. مردم خیلی صبور و فهیم هستند و ما شرمنده آنها هستیم.

وی این را هم گفت که در فاز ۹ جدید و قدیم واحدهایی را آماده افتتاح داریم که گاز آنها وصل نشده و اگر این کار انجام می‌شد امروز می‌توانستیم آنها را افتتاح کنیم.

غفوری با بیان اینکه ۳۸ هزار واحد مسکن مهر در پردیس به مرحله نازک‌کاری رسیده ، گفت: اگر یکسری منابع مالی در جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تامین شود ، افتتاح‌های آینده به سرعت انجام خواهد شد.

در ادامه حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شهرهای جدید گفت:‌ موضوع مسکن مهر صرفا ساخت واحدهای مسکونی نیست. بخش عمده ساختمان‌ها به پایان رسیده اما مساله اصلی به محوطه‌سازی ، آماده‌سازی ، تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای این طرح منابعی برای این خدمات پیش‌بینی نشده بود. آورده متقاضیان هم نمی‌توانست این نوع هزینه‌ها را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به وعده دولت قبل مبنی بر اینکه مسکن مهر را ۱۸ یا ۲۴ ماهه تحویل می‌دهیم ، گفت: با این وعده وارد فرآیند شده‌اند اما مشکلات به مرور خود را نشان داد با این وجود شرکت عمران حداکثر توان خود را برای افتتاح سایت‌های مسکن مهر به کار می‌برد.

وی افزود: همین دو مدرسه‌ای که امروز افتتاح می‌کنیم حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه برده است. حدود ۳۰ مدرسه دیگر نیاز داریم که ۱۵۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد ، ‌این نشان می‌دهد پروژه‌ای آغاز شده که حیطه آن بسیار گسترده است و نیاز به منابع مالی گسترده دارد.

طاهرخانی تاکید کرد: ما تعهد خدمات روبنایی را می‌پذیریم ، باید محیط زندگی مناسبی را برای ساکنان ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: فقدان خدمات ، کیفیت زندگی را در این سایت‌ها کاهش می‌دهد. همین کسانی که برای تحویل واحد به ما فشار می‌آورند اگر بدون خدمات در این واحدها ساکن شوند متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سایت‌های مسکن مهر ۳۰ درصد ساکن شده‌اند ، گفت: علت این موضوع این است که خدمات ایجاد نشده است.

طاهرخانی یادآور شد: همه منابع مالی مسکن مهر همان ۵۰ هزار میلیارد تومان و آورده مردم بود اما خوشبختانه سال گذشته دولت هزار میلیارد تومان در اختیار پروژه‌های مسکن مهر قرار داد.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 7490 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/19
منبع : ایسنا




  نظرات
بنری ثبت نشده است!