حمل خودرو با سرنشین توسط امداد خودروها ممنوع است

- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح زمستانی از 20 آذر تا20 اسفند خبرداد و گفت: در صورت تداوم وضعیت زمستانی ، این تاریخ تمدید می شود.

حمل خودرو با سرنشین توسط امداد خودروها ممنوع است

به گزارش روزیکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس ، سردارتقی مهری در شصتمین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی ، با اشاره به کاهش 7 درصدی جان باختگان حوادث ترافیکی در زمستان سال گذشته ، افزود: با توجه به شرایط زمستان امسال ، امیدواریم به گونه ای برنامه ریزی شود که این روند کاهشی ادامه پیدا کند.
رئیس پلیس راهور ناجا ، توجه به پیش بینی های هواشناسی را جدی دانست و اظهار داشت: این پیش بینی ها آمادگی ما را برای مقابله با حوادث احتمالی افزایش می دهد.
این مقام ارشد انتظامی برضرورت هماهنگی تمام دستگاه ها با ستادهای حوادث غیرمترقبه استان ها تاکید کرد و گفت: در کنار این امر ، آشکارسازی نقاط حادثه خیز نیز ضروری است و باید دستگاه های اجرایی از هم اکنون در این زمینه اقدام کنند.
وی با اشاره به طرح اربعین امسال ، گفت: با هماهنگی های خوب صورت گرفته ، تصادفات در اربعین امسال 50 درصد کاهش یافت که خوشبختانه گره خاص ترافیکی نداشتیم و انضباط خوبی برقرار بود.

*کاهش کشته در حوادث جاده ای 7 ماه امسال
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به آمار حوادث جاده ای هفت ماهه امسال ، گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در این مدت 40 نفر کاهش کشته تصادفات جاده ای داشته ایم.    
سردارمحمد حسین حمیدی افزود: در حوزه برون شهری 168 نفر کاهش کشته معادل 7 درصد و در مجموع 301 نفر کاهش کشته معادل 8.6 درصد را در زمستان سال گذشته را شاهد بودیم که در مجموع 3 هزار و 184 نفر در تصادفات زمستان 95 جان خود را از دست دادند.  
پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز در این جلسه بر ضرورت آموزش تدافعی رانندگان حمل و نقل عمومی تاکید و از آمادگی این سازمان برای آموزش های امدادی رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد.
نماینده راهداری ، دیگر سخنران این جلسه ، خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال ، بیشترین تصادفات مربوط به سواری ها بوده که در دو استان رشد تصادفات را شاهد بودیم.
محمدرضا رحیمی نماینده کمیسیون ایمنی راه ها نیز در این جلسه با اشاره به افزایش جان باختگان سوانح رانندگی در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان ، گفت: استانداران این دو استان بنا به درخواست پلیس راه به کمیسیون ایمنی راه ها می آیند.
نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه از پلیس راه خواست اجازه ندهند وانت بارها در روستاها به عنوان سرویس مدرسه به کارگیری شوند.بیشترین حجم اردوهای دانش آموزی از بهمن تا نیمه دوم اردیبهشت است که انتظار داریم پلیس راه ضمن افزایش کنترل در این حوزه ، از تردد اتوبوس های ناایمن برای اردوهای مدارس جلوگیری کند.
سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا سخنران بعدی این جلسه ، به تولید برنامه های زمستانی این پلیس از 10 روز قبل اشاره و بیان کرد: در این حوزه ، موضوعات مرتبط با زمستان تولید و پخش می شود.
سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا در این جلسه ، گفت: بعضا مشاهده می شود خودروهای آسیب دیده به همراه سرنشینان آنها توسط خودروهای امداد خودرو حمل می شوند که این اقدام غیرقانونی و بسیار خطرناک است ، برابر ابلاغ صورت گرفته در صورت مشاهده ، با این خودروها به شدت برخورد می شود.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1127 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/12
منبع : shahrekhabar




  نظرات
بنری ثبت نشده است!