بزرگراهی که هیچ ماشینی از آن نمی گذرد!

بزرگراه M-185 در ایالت میشیگان ، امن ترین جاده در آمریکاست چرا که تنها بزرگراه ایالتی است که خودروها اجازه ی ورود به آن را ندارند.

بزرگراهی که هیچ ماشینی از آن نمی گذرد!

داستان این محدودیت به سال 1898 باز می گردد و از آن زمان ، به غیر از ماشین های اورژانسی ، خودروهای انگشت شماری روی آسفالت این بزرگراه رانده اند. بزرگراه M-185  از یک نظر دیگر نیز عجیب و غیر عادی محسوب می شود؛ در واقع این بزرگراه به ناکجا می رسد! چرا که یک حلقه بوده و به صورت کامل روی جزیره ای واقع شده و به هیچ بزرگراه دیگری متصل نیست. جای تعجبی نیست که M-185 در لیست سیستم بزرگراهی ملی وجود ندارد که در واقع شاخص بزرگراه ها و راه های ایالات متحده است که برای اقتصاد و دفاع کشور بسیار مهم محسوب می شود. اما ممکن است از خودتان بپرسید اصلا چرا M-185 را یک بزرگراه می نامند؟

M-185 در سال 1933 تاسیس شد ، این بزرگراه دورتادور جزیره ی Mackinac (یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در سمت دریاچه ی Huron) گشته و مسیری به طول 12.8 کیلومتر و باریک تر از سایر بزرگراه  های ایالتی می باشد. این بزرگراه در میان دوچرخه سواران از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که دیدهای شگفت انگیزی را به اطراف شبه جزیره ی میشیگان و دریاچه ی Huron ارائه می دهد. گفته می شود که سالانه تعدادی بالغ بر نیم میلیون نفر در این بزرگراه سفر می کنند.

از آنجا که M-185 یک بزرگراه دایره ای شکل است هیچ پایانی ندارد. نقطه ی شروع آن در مکانی روبروی مرکز توریستی پارک ایالتی جزیره ی Mackinac می باشد. چنانچه مسیر خود را از این نقطه آغاز کنید ، می توانید حرکت خود را با نشانه های چوبی که در هر مایل خود را نشان می دهند ، دنبال کنید.

این جزیره حضور وسایل نقلیه ی موتوری را با تصویب قانونی در سال 1898 منع کرد؛ داستان از این قرار بود که خودروی یک پزشک اسب ها را ترسانده و باعث تصادف کالسکه ها شده بود و در پی این موضوع ساکنان جزیره نسبت به حضور خودروها اعتراض و شکایت کردند. از آن زمان تاکنون روش های تردد در جزیره به اسب سواری ، کالسکه و یا پای پیاده محدود می شود. تا سال 2005 ، حادثه ی پیش آمده توسط خودروی پزشک تنها تصادف در تاریخچه ی این بزرگراه بود. حتی تصادفی که در سال 2005 رخ داد ، بسیار جزئی بود و در آن یک ماشین آتش نشانی با یک آمبولانس پارک شده اصابت کرده و خسارت کوچکی ایجاد نمود. اگر بخواهیم واقع بین باشیم ، در حقیقت این مورد نباید یک حادثه تلقی گردد.

از زمان منع تردد خودروهای موتوری ، تنها چند بار خودروها در این بزرگراه اجازه ی تردد یافتند. یکبار در سال 1979 و حین فیلمبرداری Somewhere in Time و باری دیگر در سال 1998 برای یادبود قانون ممنوعیت خودروها در جزیره. در سال 1901 نیز یک ماشین بخار Geneva وارد جزیره شده و در پارک مارکت به نمایش درآمد.

M-185 در نوشته های زیادی با نام «خوش منظره ترین مسیر» و یکی از بهترین مکان هایی که در آن می توان دوباره پاهای خود را روی زمین احساس کرد ، شناخته شده است

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1213 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/09/11
منبع : amusingplanet




  نظرات
بنری ثبت نشده است!