مهمترین خبر29آبان در مجلس شورای اسلامی

گزارش«لاریجانی» درباره بازدید از مناطق زلزله‌زده ، حضور نوربخش و ربیعی در جلسه غیرعلنی مجلس ، تاکید فراکسیون امید بر فعالتر شدن کمیته‌ها با محوریت قانونگذاری و نظارت ، تجمع کارشناسان بیمه کشاورزی و بازنشستگان صندوق فولاد مقابل مجلس و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه) ۲۹ آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند

مهمترین خبر29آبان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایسنا ، علیرضا رحیمی نماینده تهران درباره جلسه غیرعلنی به ایسنا گفت که نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت صندوق های بازنشستگی گزارشی را ارائه دادند.

علی لاریجانی نیز در آغاز جلسه علنی اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی صبح امروز که با حضور آقایان ربیعی و نوربخش برگزار شد یک بحث مهم در خصوص سازمان تامین اجتماعی بود که مربوط به کلیت کارگران کشور است و باید درباره آینده آنها تصمیم گیری کنیم تا از پشتوانه قوی برخوردار شوند. وی همچنین گفت: بررسی های جامعی از سوی مرکز پژوهش‌ها با حضور تامین اجتماعی و وزارت کار انجام شده که راه‌حل‌هایی در نظر گرفته شده که باید به صورت قانونی مسیر خود ر ا در مجلس طی کند. رییس مجلس تاکید کرد تصمیمات اتخاذ شده برای کارگران باید مسیر قانونی خود را طی کند .

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: آمریکا برای حفظ موقعیت برتر به هر تزویر و رفتار غیرانسانی متوسل می‌شود. این کشور در جنگ‌افروزی‌های منطقه ، جنایت عربستان در یمن و جنایت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی سهیم است.

نماینده مردم بویین‌زهرا بابایی در مجلس با بیان اینکه خبر خوش سردار سلیمانی درباره حذف داعش به لطف الهی تحقق یافت :علت عصبانیت عربستان نابودی فرزندان ناخلفش در منطقه بود. عربستان بداند دخالت و تجاوز به خاک یمن هیچ سودی برایش ندارد مگر بیشتر شدن نفرت مردم منطقه.

نماینده مردم علی‌آباد کتول قره خانی  در مجلس خطاب به وزیر نفت متذکر شد : متاسفانه آمار آتش‌سوزی‌ها در پتروشیمی‌ها ، پالایشگاه‌ها و دکل‌های حفاری افزایش یافته است. انتظار است پیش‌گیری‌های لازم انجام شود.

مرادی نماینده مردم مریوان در مجلس  گفت : از مسئولان می‌خواهم به تلفات ناشی از برودت هوا ، برف و باران در مناطق زلزله زده غرب کشور که می‌تواند بیشتر از تلفات زلزله باشد توجه جدی‌تر کنند ، زلزله‌زدگان فاقد لوازم گرمایشی کافی هستند و بیم آن می‌رود که تلفات سنگین‌تر به زلزله زدگان وارد شود.

صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: اگر مجلس تغییر کند رفتار دستگاه‌های اجرایی هم تغییر می‌کند به بیان دیگر بسیاری از گره‌های کشور توسط مجلس قابل باز شدن است

 

 

تاکید فراکسیون امید بر فعالتر شدن کمیته‌ها با محوریت قانونگذاری و نظارت

 

 

یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت که در جلسه شورای مرکزی این فراکسیون بر لزوم فعالتر شدن کمیته‌های هفت گانه در سال دوم مجلس با محوریت قانونگذاری و نظارت تاکید شد

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه شورای مرکزی صبح امروز (دوشنبه) فراکسیون امید اظهار کرد: در این جلسه کمیته های هفت گانه فراکسیون امید به ارائه گزارشی پرداختند که در این جلسه بر لزوم فعالتر شدن آنها با محوریت قانونگذاری و نظارت و موضوع محور بودن محور فعالیت‌ها تاکید شد

وی افزود: همچنین آقای تابش گزارشی از جلسه خود به نیابت از هیئت رئیسه فراکسیون با روسای کمیته‌ها ارائه کرد.

رحیمی یادآور شد که کمیته‌های هفت‌گانه شامل کمیته های حقوقی ، سیاست خارجی ، سیاسی ، برنامه بودجه ، اقتصادی ، خانواده و زنان و اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که قرار است فردا این کمیسیون در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص راهکارهای ادامه تحصیلات در مناطق زلزله‌زده به بحث و بررسی بپردازد.

ارجاع گزارشی از وضعیت تخلف دولت‌ها در صندوق‌های بازنشستگی به کمیسیون اصل ۹۰

 

در جلسه غیرعلنی امروز (دوشنبه) رئیس مجلس ضمن ارائه گزارشی از تخلفات دولت‌های مختلف در صندوق‌های بازنشستگی به کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد که نباید سن بازنشستگی را مرتب کاهش داد؛ چون پیام خوبی ندارد

به گزارش ایسنا ، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به این موضوع درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس درخصوص موضوع صندوق‌های بازنشستگی گفت: در این جلسه که با حضور ربیعی و نوربخش و حیدری برگزار شد ، مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص آسیب شناسی و راه حل برون رفت از بحران صندوق‌های بازنشستگی گزارشی ارائه داد و بعد از آن  روسای کمیسیون‌های اجتماعی ، اقتصاد و بهداشت و درمان نیز به ارائه توضیحاتی پرداختند و آقای مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز اظهاراتی را مطرح کرد

رحیمی با اشاره به اظهارات پور ابراهیمی در صحبتهایش به نامه‌ای اشاره کرد که در آن به آسیب شناسی در خصوص وضیعت صندوق‌های بازشستگی پرداخته و همچنین به تخلفات دولت‌های مختلف نیز اشاره شده بود. رییس مجلس این نامه را جهت رسیدگی به کمیسیون اصل 90 ارجاع داد و خواستار اعلام نتیجه رسیدگی کمیسیون اصل 90 شد.

نماینده تهران از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیات رییسه خبر داد

به گزارش ایسنا ، مصطفی کواکبیان در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: بیش از 15 نماینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و سایر پروژه‌های مسکن احداث شده توسط راه و شهرسازی را به هیات رییسه جهت طی مراحل و بررسی در صحن علنی ارجاع داد.

وی در توضیح دلیل تهیه طرح تحقیق و تفحص ، گفت: جدا از سوالاتی که در افکار عمومی و محافل سیاسی درباره تعداد تلفات مسکن مهر کرمانشاه و حرف و حدیث‌های پیرامون آن مطرح می‌شود ما نمایندگان به دنبال آن هستیم که بدانیم ساختمان‌های مسکن مهر چه میزان از استحکام ، قدرت و قوت کافی را برخوردار هستند؛ البته این موضوع تنها شامل مسکن مهر نمی‌شود و همه پروژه‌های مسکن توسط وزارت راه از دولت نهم تا دولت فعلی را شامل می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای ساماندهی صندوق‌های تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت که ۱۲۷ شرکت زیان‌ده تامین اجتماعی باید در اسرع وقت تا سال آینده تعیین تکلیف شوند

به گزارش ایسنا ، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای ۲۰ ابرچالش اصلی کشور توسط مرکز پژوهش‌ها احصاء شده بود و یکی از این موارد مربوط به صندوق‌های تامین اجتماعی بود ، این موضوع را در دستور کار جلسه غیرعلنی امروز مجلس قرار دادیم

وی افزود: در این جلسه آقای ربیعی وزیر کار و آقای نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نقطه نظرات خود را در رابطه با وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی مطرح کردند و روسای کمیسیون‌های اجتماعی ، بهداشت و اقتصادی ، برخی دیگر از نمایندگان و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه در این رابطه اظهارنظر کرده و مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارش جامعی در این رابطه ارائه کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بیش از ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش صندوق‌های اجتماعی هستند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از شهروندان درگیر مشکلات مربوط به این صندوق‌ها هستند و حساسیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

نماینده قصر شیرین و سر پل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کسانی که در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند ، گفت: انتظار داریم حمایت‌ها از زلزله‌زدگان همچنان ادامه داشته باشد

به گزارش ایسنا ، فرهاد تجری در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از طرف خود و مجمع نمایندگان کرمانشاه بر خود فرض می‌دانیم که از حضور مقام معظم رهبری که در حال حاضر در منطقه حضور دارند و حمایت‌هایی که پس از وقوع زلزله از مردم زلزله زده داشتند تشکر و تقدیر ویژه داشته باشم.

وی افزود: از ریاست محترم جمهوری نیز که در منطقه حضور پیدا کردند و با حضورشان تا حدودی بر آلام مردم ما تسکین دادند ، ‌ از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و کلیه کسانی که در قالب‌های مختلف در این منطقه حضور داشتند و با کمک‌ها و حضور ویژه خود این درد پرالتیام را بر مردم این منطقه تسکین بخشیدند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: انتظار داریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر کارشناسی که به دولت ارائه می‌دهد میزان کمک‌های بلاعوض و وام پرداختی را خیلی پایین برآورد کرده که امیدواریم این مسأله نیز رسیدگی شود.

تجری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: حضور این وزارتخانه برای برآورد خسارت مکان‌های دامی و کمک‌هایی که در حوزه دام می‌شود کمرنگ است که امیدواریم به این موضوع نیز رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1123 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/08/29
منبع : ایسنا




  نظرات
بنری ثبت نشده است!