مسکن مهر

عکسهایی در فضای مجازی پخش شده در خصوص مسکن مهر و‌ آسیبهای آنها در زلزله کرمانشاه

مسکن مهر

به گزارش بنانیوزچند روزی است عکسهایی در فضای مجازی پخش شده در خصوص مسکن مهر و‌ آسیبهای آنها در زلزله کرمانشاه به عنوان یک کارشناس بر خود* لازم دانستم که در این زمینه جهت روشن سازی از بُعد فنی ، اطلاعاتی ارائه دهم.

نکته اول :

پس از وقوع هر زلزله تیمهای مختلف متخصص سازه و زلزله از محل بازدید می کنند ، با مشاهده میدانی و همچنین تهیه عکس و گزارش به بررسی علل خرابی ها می پردازند ، بنابراین اعلام نظر صرفا از روی چند عکس عموما کارشناسانه ، علمی و دقیق نمی باشد.

دیوارهای خارجی به علت بزرگی زلزله ، عدم استفاده از وال پست و ضعف اجرایی فروریخته است ، اما در مقابل اسکلت ساختمان در برابر زلزله مقاومت کرده و دچار فروریزش نشده است  که میتوان از عملکرد سازه در مقابل زلزله شدید دفاع کرد ( عدم فروریزش سازه )

بسیاری از سازندگان محترم ، حتی در اکثر ساختمان های لوکس مناطق یک ، دو و سه تهران با قیمتهای نجومی هم از وال پست استفاده نمیکنند.

 

جمع بندی :

هدف اینجانب از بیان مطالب ذکر شده دفاع از کلیت مسکن مهر نمی باشد ، بلکه اعتقاد دارم این مسکن ها در نقاط مختلف ایران دچار ایرادات فراوان سازه ای ، معماری و تاسیساتی می باشد و شاید در زلزله های احتمالی آینده خرابی های فاجعه بارتری به بار آورند.
اما در مورد زلزله اخیر در کرمانشاه با توجه به عکسهای موجود و مشاهدات ابتدایی سازه این ساختمانها دراکثر موارد به نظر عملکرد بدی نداشته است

هدف صرفا روشن سازی و بیان واقعیات بر اساس مشاهدات اولیه بود ، اظهار نظر در خصوص علل اصلی خرابی ها نیاز به مطالعات و بررسی های دقیق تری دارد

 


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1584 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/08/24
منبع : بنانیوز




  نظرات
بنری ثبت نشده است!