افزایش آلودگی هوا از روز سه‌شنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از افزایش شاخص آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی از روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) خبر داد.

افزایش آلودگی هوا از روز سه‌شنبه

به گزارش بنانیوزاحد وظیفهاظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی ، با گذر سامانه بارشی به سمت نیمه شرقی کشور امروز برای سواحل دریای خزر ، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و رعد و برق ، وزش باد در ارتفاعات بارش برف و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های پربارش

وی با اشاره به اینکه شرق دریای خزر امروز مواج است ، گفت: شدت بارش در این مدت در استان‌های مازندران ، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود همچنین امروز در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران و وزش باد رخ خواهد داد.

وقوع گرد وغبار در پنج استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۲۲ آبان ماه) بارش باران درشمال شرق ادامه خواهد داشت ، اظهارکرد: روز یکشنبه به علت وزش باد شدید در استان‌های تهران ، قم ، البرز ، قزوین ، مرکزی ، سمنان ، اصفهان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق یزد ، شرق کرمان ، جنوب خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان گرد و خاک رخ خواهد داد.

افزایش غلظت آلاینده‌ها

به گفته وظیفه ، از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش‌بینی می‌شود همچنین به سبب نفوذ زبانه پرفشار روی خلیج فارس ، روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

تهران فردا صاف است

وی در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 987 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/08/23
منبع : ایسنا




  نظرات
بنری ثبت نشده است!