پکیج بهترین جایگزین برای شوفاژ خانه ها

به وسیله یکیج دیواری می توان از مزاحمت موتور خانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آب گرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود.در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتور خانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتور خانه با حجم بزرگ است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی را اشغال می کنند ، بویژه پکیج های دیواری. از طرفی هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیتهای بی شمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روزها کمتر در ساخت و ساز های جدید از شوفاژ خانه برای گرمایش استفاده می شود.

پکیج بهترین جایگزین برای شوفاژ خانه ها

به وسیله یکیج دیواری می توان از مزاحمت  موتور خانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آب گرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود.در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتور خانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتور خانه با حجم بزرگ است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی را اشغال می کنند ، بویژه پکیج های دیواری. از طرفی هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیتهای بی شمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روزها کمتر در ساخت و ساز های جدید از شوفاژ خانه برای گرمایش استفاده می شود.

پکیج دیواری

در حال حاضر پکیج دیواری بهترین و از لحاظ اقتصادی به صرفه ترین راه گرمایش و تولید آب گرم هستند و در اکثر کشور های اروپایی و بسیاری از مناطق آمریکا و کانادا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به بالا بودن راندمان این دستگاه ها که بالای 90 درصد است و نیز راحتی استفاده و استقلال هر واحد در استفاده از آن می توان گفت یکی از بهترین و پرکابردترین سیستم گرمایشی در حال حاضر است.

پکیج دیواری جایگزین مناسبی برای سیستم های مرکزی سنتی بوده و ضمن اینکه گرمایش مطبوع و آب گرم واحد های مسکونی را تامین می نماید فاقد بسیاری از اشکالات و محدودیت های موتور خانه بوده و آسایش بیشتری فراهم می نماید. با تولید پکیج دیواری برای اولین بار امکان استقلال واحد های مسکونی به همراه آن کاهش مصرف گاز را داشته و با آگاه شدن تدریجی خانواده ها از مزایای متعدد این فناوری و استقبال از این محصول روز به روز افزایش یافته است به طوری که امروزه اکثر ساختمان ها برای تامین گرمایش و آب گرم مجهز به پکیج های دیواری می شوند.

مزایای پکیج دیوارینسبت به موتور خانه مرکزی:

آب گرم فوری ، بدون انتظار برای گرم شدن آب

آب گرم دائم ، تمام نشدنی به میزان مورد نیاز

گرمایش مطبوع ، خانه ای گرم در هوای سرد زمستان

کم حجم ، با توجه به کوچک بودن می توان در بالکن ان را نصب نمود که فضای کمی از خانه را اشغال می نماید. محافظ محیط زیست ، سوخت تمیز با راندمان بالا را دارد

مستقل ، بدون وابستگی به سایر واحد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب استفاده از پکیج

یک فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه دستگاه های مدرن گرمایشی از جمله پکیج شکل تازه ای از آلودگی محیطی ایجاد می کنند ، گفت پکیج ها که در فضای داخای آپارتمان ها نصب می شوند اگر چه دارای هواکش هستند ولی میزان بخار آب در منزل را کم کرده و باعث خشک شدن فضای محیط می شوند.

دکتر قمر تاج خان بابایی گفت: هر چه جامعه پیشرفته تر می شود محیط زندگی نیز صنعتی تر می شود و با خود ، محصولاتی به همراه می آورد که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نصب و استفاده از پکیج در واحد های مسکونی کمتر از 60 متر به هیچ وجه توصیه نمی شود.

داکت اسپیلت

سیستم داکت اسپیلت سیستمی است که از دو بخش تشکیل شده است :

یونیت داخلی : به یونیت داخلی اپراتور یا هوا ساز گفته می شود.

یونیت خارجی : اصطلاحا کندانسور یونیت می گویند که شامل کویل کنداسور ، فن کندانسور و کمپرسور می باشد. ارتباط بین دو یونیت داخلی و یونیت خارجی توسط لوله های مسی عایق شده صورت می گیرد.

دسته بندی انواع داکت اسپیلت:

داکت اسپیلت ها کلا به دو دسته  زیر تقسیم می شوند

داکت اسپیلت معمولی

داکت اسپیلت اینورتر

یکی از مزایای داکت اسپیلت اینورتر کم مصرف بودن یا به عبارتی هزینه برق کمتری را برای مصرف کنندگان دارد ، کمپرسورشان دیجیتال می باشد یعنی وقتی مصرف کم باشد دور کمپرسور پایین می آید و بلعکس.

یکی از معایت این نوع داکت اسپیلت ها طول عمرشان می باشد و چون کمپرسورمدام روشن می باشد بنابراین عمر کمتری دارد و عیب دیگر آن را می توان هزینه بالای آن دانست.

مزایای استفاده از داکت اسپیلت

مستقل بودن هر واحد

هزینه راه اندازی اولیه ارزان

هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارد

کار کردن با آن آسان می باشد

طول عمر آن مناسب می باشد.

 

معایت استفاده از داکت اسپیلت ها

اولا که کنترل زوم ندارد یعنی هنگامی که دستگاه داخل آپارتمان روشن می شود تمام فضای خانه اعم از سالن ، اتاق های خواب  هم دما می شود و با وجود ترموستاتی که در فضا گرفته شده است دمای هوا اندازه گیری می شود و این یکی از بزرگترین معایب این سیستم به شمار می آید. دوما در مقایسه با چیلر حتی مینی چیلر مصرف برق آن تا حدودی بالاتر است ولی نسبت به اسپیلت دیواری مصرف برق کمتری دارد و در نهایت دراکثر داکت اسپیلت ها صدای دستگاه ها آزار دهنده می باشد

دو فاکتوری که در انتخاب داکت اسپیلت ها حائز اهمیت می باشد انتخاب دستگاه و اجرای درست و اصولی ان می باشد که برای استفاده از بالاترین کارایی از این سیستم باید کانال کشی و لوله مسی توسط افراد مجرب انجام شود.   

   


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 2354 مرتبه
تاریخ انتشار: 1396/04/21
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!