7 نکته درباره کف‌پوش‌ها

قبل از انتخاب رنگ کف‌پوش‌‌ها ، بايد نوع آن را انتخاب کنيد. هنگام انتخاب هر نوع کف‌پوش‌ ، سعي کنيد حتما جنس باکيفيت‌تر را بخريد. اگرچه کف‌پوش‌‌هاي مرغوب‌تر ، گران‌ترند اما ارزش پولي را که خرج مي‌کنيد ، دارند. يادتان باشد که کف‌پوش‌‌هاي باکيفيت بيشتر عمر مي‌کنند.

7 نکته درباره کف‌پوش‌ها

حالا بايد ببينيد از هر کدام از اتاق‌ها و فضاهاي خانه چه استفاده‌هايي مي‌شود و حجم تردد افراد در هر کدام از اين فضاها چقدر است. براي مثال ، آشپزخانه و حمام از مکان‌هايي هستند که کف‌پوش‌هاي مقاوم و در عين‌حال زيبا لازم دارند يا براي مثال اتاق‌خواب‌ و اتاق نشيمن بنا به نوع استفاده‌اي که از آنها مي‌شود ، به پوششي احتياج دارند که گرم ، مقاوم و قابل شستشو باشد. با در نظر گرفتن همين فاکتورهاست که استفاده از کف‌پوش‌هاي با پرزهاي نرم و رنگ ملايم براي اتاق خواب‌ها ، توصيه مي‌شود.
اگر کف خانه‌تان ناهمواري دارد ، مي‌توانيد موکت يک‌پارچه و ثابت را به عنوان کف‌پوش‌ انتخاب کنيد. اين نوع کف‌پوش‌ نه تنها رنگ ، بافت و نقش را به اتاق شما مي‌آورد ، بلکه به گرم شدن اتاق‌ها هم کمک مي‌کند. موکت ، در عين ‌حال طنين صدا را هم مي‌گيرد. به عبارت ديگر موکت يک نوع عايق صوتي و حرارتي محسوب مي‌شود.
استفاده از فرش ، قالي و قاليچه علاوه بر اينکه يک فضاي شرقي و سنتي خلق مي‌کند ، مي‌تواند يک فضاي بزرگ را به چند فضاي کوچک‌تر تقسيم کند تا هر فضا کاربري خاص خودش را داشته باشد. يکي ديگر از ويژگي‌هاي فرش ، قالي و قاليچه اين است که به‌راحتي قابل حمل است و آسان جابه‌جا مي‌شود.


استفاده از فرش در فضاهاي کوچک و اتاق‌هايي با متراژ پايين موجب مي‌شود که فضا کوچک‌تر به نظر رسد ، ولي در اتاق‌ها و سالن‌هاي بزرگ براي رسيدن به القاي حس رسمي بي‌نظيرند.
هرگز رنگ‌هاي کدر را براي کف‌پوش‌تان انتخاب نکنيد ، چرا که موجب القا شدن حس کهنگي و کثيفي به محيط اطراف مي‌شود.
براي برقراي ارتباط بين فضاي نشيمن ، پذيرايي و غذاخوري بهتر است از فرش‌هاي گرد و بيضي استفاده کنيد و براي تفکيک فضاها از فرش‌هاي مربع و مستطيل استفاده کنيد.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 2300 مرتبه
تاریخ انتشار: 1395/07/21
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!